بازاریابی تخصصی چالش صادرات شرکتهای دانش بنیان
به گزارش ستاد خبری نمایشگاه اینوتکس ۲۰۲۲، اسدی فر، مدیر مرکز شرکتهای دانشبنیان در معاونت علم و فناوری ریاست جمهوری در استیج G-forum گفت: شرکتهای دانشبنیان از همان ابتدا باید محصول خود را با دید بینالمللی تولید کنند، این روند در طراحی محصول نیز تأثیرگذار است، چرا که شرکتها تنها به رسیدن به مرحله فروش فکر میکنند، درحالیکه تنها رسیدن کافی نیست.
او در ادامه افزود: عمده سیاستهای حمایتی فعلی اینگونه است که شرکتها را رشد دهیم تا خودشان مستقل جلو بیایند، اما باید توان شرکتها را هم در نظر بگیریم که معمولاً اینطور پیش نمیرویم. ما معمولاً رفتار قبلی شرکت را در نظر نمیگیریم. البته معیارهای مختلفی را استخراج کردیم که یکی از مؤلفههایش سابقه رفتار شرکت و نقش آن در حمایتهای صادراتی بود.
اسدی فر در مورد اهمیت بازاریابی تخصصی در حوزه دانشبنیان گفت: بسیاری از بازاریابهای جنرال توجهی به بازارسازی ندارند و اولیات بازاریابی محصولات هایتک را نمیدانند.
او در مورد تولید محصولات ملی و رسالت آن توضیحاتی داد و گفت: به عنوان یک رسالت ملی باید حواسمان به تصویر ملی که از خودمان نشان میدهیم باشد، زیرا غیر از صدمه به خودمان، به هموطن و دیگر کسبوکارهای ملی آسیب میزنیم.
مدیر مرکز شرکتهای دانشبنیان در معاونت علم و فناوری ریاست جمهوری در پاسخ به این سؤال که چرا حمایتی از کسبوکارهای داخلی برای ورود به بازارهای خارجی ارائه نشده است، گفت: متأسفانه اغلب نگاههای کمی بر کیفی غلبه کرده است، از طرفی حمایتها بر پایه شرکتها بنا نشده است و این ضعف کارکرد ما را نشان میدهد.
انتهای پیام/۴۱۲۹/
انتهای پیام/