دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
16 فروردين 1401 - 17:54

تمام ساکنان کره زمین هوای بی‌کیفیت تنفس می‌کنند

سازمان بهداشت جهانی اعلام کرد براساس استانداردهای جدید این نهاد ساکنان ۶ هزار منطقه شهری و روستایی یعنی حدود ۹۹ درصد جمعیت جهان امکان استفاده از هوای پاک را ندارند.
کد خبر : 650928
کیفیت هوا



به گزارش گروه فناوری خبرگزاری آنا، سازمان بهداشت جهانی اعلام کرد تقریبا تمام ساکنان کره زمین در کلان‌شهرها، شهرهای کوچک و مناطق روستایی در سراسر جهان هوای بی‌کیفیت تنفس می‌کنند. نهاد بهداشتی وابسته به سازمان ملل متحد خواستار تلاش بیشتر برای کاهش استفاده از سوخت‌های فسیلی، عامل اصلی آلایندگی هوا و در نتیجه بیماری‌های مرگ‌بار تنفسی و قلبی و عروقی شد.


این گزارش شش ماه پس از انتشار راهنمای کیفیت هوای سازمان جهانی بهداشت و در روز دوشنبه ۴ آوریل و به‌عنوان نسخه به‌روزرسانی گزارش پیشین منتشر شد. براساس استانداردهای جدید این نهاد ساکنان ۶ هزار منطقه شهری و روستایی یعنی حدود ۹۹ درصد جمعیت جهان امکان استفاده از هوای پاک را ندارند.


گزارش تاکید می‌کند که در بسیاری از مناطق جهان، هوا به ذرات معلقی آلوده است که مستقیما و از راه مجاری تنفسی وارد زبان، رگ‌ها و سرخ‌رگ‌ها شده و بیماری ایجاد می‌کند. سازمان جهانی بهداشت هشدار می‌دهد که کیفیت هوا در کشورهای شرق مدیترانه، جنوب شرقی آسیا و پس از آن قاره آفریقا، ناسالم‌تر از دیگر نقاط جهان است.


انتهای پیام/4129/



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته