دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
25 اسفند 1400 - 18:12
کشف داروی کاهش روند پیری؛

«سینولیتیک» سلول‌های پیری را هدف می‌گیرد

مطالعات جدید نشان داده است که داروی «سینولیتیک» از تجمع سلول‌های زامبی‌مانند در بدن جلوگیری کرده و موجب کاهش روند پیری و افزایش طول عمر می‌شود.
کد خبر : 648678
پیری

به گزارش خبرنگار گروه علم و فناوری خبرگزاری آنا از «نیواطلس»، پیری یکی از معضلات بزرگ افراد است و تقریبا می‌توان گفت که اغلب افراد از پیر شدن واهمه دارند و این روزها تمام تلاش خود را برای کاهش اثرات پیری انجام می‌دهند. محققان نیز برای کاهش روند پیری مطالعات بسیاری انجام داده‌اند و اخیرا به یک کشف بزرگ رسیده‌اند.


دانشمندان کشف کردند که داروی «سنولیتیک» روی یک پروتئین خاص بر بدن تاثیر می‌گذارد. این پروتئین نقش محافظتی در بدن ایفا می‌کند و با تاثیرات دارو بر این پروتئین روند اثرات پیری به‌شدت کاهش پیدا می‌کند. این دارو جزء داروهایی محسوب می‌شود که «سلول‌های زامبی‌مانند» را در بدن هدف قرار می‌دهد. این سلول‌ها با افزایش سن دیگر در بدن تقسیم نمی‌شوند. سلول‌های زامبی‌مانند در این تحقیق به سلول‌های پیر معروف هستند.


در سال‌های اخیر شاهد اکتشافات هیجان‌انگیزی در زمینه کاهش روند پیری و بیماری‌های مرتبط با آن بوده‌ایم. همچنین محققان از کلینیک «مایو» دستاوردهایی به دست آورند که نشان می‌دهد داروی سنولیتیک می‌تواند بر این پروتئین نقش موثری داشته باشد، زیرا این پروتئین ارتباط مستقیم با طول عمر انسان دارد و همچنین از پیری و بیماری‌های مرتبط با آن محافظت می‌کند.


در مطالعات جدید نشان داده شده است که تجمع سلول‌های زامبی‌مانند یا سلول‌های پیر در بدن موجب طیف گسترده‌ای از بیماری‌ها می‌شود. همچنین در بررسی‌های اخیر مشخص شد که داروی سنولیتیک به عنوان درمان جدید و موثر برای زوال عقل و دیابت عمل می‌کند و سلامت و طول عمر انسان را نیز بهبود می‌بخشد.


انتهای پیام/۳۰۰۴/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته