دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
15 اسفند 1400 - 11:16
زارع‌پور:

ظرفیت جایگزین برای لینک قطع‌شده در اوکراین به‌سرعت ایجاد می‌شود

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: با توجه به قطع بخشی از پهنای باند اینترنت بین‌المللی که از اوکراین عبور می‌کرد شرکت ارتباطات زیرساخت در حال ایجاد ظرفیت جایگزین است.
کد خبر : 645824
وزیر ارتباطات

به گزارش گروه علم و فناوری خبرگزاری آنا از وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، عیسی زارع‌پور، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از برنامه‌ریزی برای ایجاد ظرفیت جایگزین در پی قطع حدود‬ ۴۰۰‬ گیگابایت ظرفیت اینترنت بین‌الملل در پی جنگ اوکراین خبر داد.


عصر دیروز مهدی سالم، مشاور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و رئیس مرکز روابط‌عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در توییتر نوشت: ‎بنا به اعلام مرکز عملیات شبکه، ۴۰۰ گیگابایت ظرفیت که از طریق شرکت روس تلکام و از مسیر کشور اوکراین تامین می‌شود، از ساعت ۱۸ امروز ۱۴ اسفند ماه قطع شده است.


وی در ادامه تاکید کرد: با توجه به تداوم اختلالات مسیر شبکه از اوکراین، وزارت ارتباطات در حال برقراری لینک‌های جایگزین از طریق سایر مسیرهای بین‌المللی است.


در‬ همین راستا عیسی زارع‌پور، وزیر ارتباطات نیز گفت: همان‌طور که همکارانم نیز اطلاع داده‌اند، یکی از مسیرهای تأمین اینترنت بین‌الملل که از اوکراین عبور می‌کند قطع شده و بخشی از پهنای باند بین‌الملل کاهش یافته که در ساعت پیک ممکن است منجر به اختلال شود.


وی افزود: این مسئله را از زمان آغاز بحران اوکراین پیش‌بینی کرده بودیم و به دلیل زمان‌بر بودن تأمین ظرفیت جدید، همان موقع به همکارانم در شرکت ارتباطات زیرساخت گفتم که برای ظرفیت جایگزین اقدام کنند و این موضوع به سرعت در حال انجام است.


وزیر ارتباطات بیان کرد: تنوع بخشیدن به منابع و مسیرهای تأمین اینترنت بین‌الملل و تأمین ظرفیت پشتیبان برای مواقع این‌ چنینی از سیاست‌های دولت مردمی است که به صورت جدی دنبال می‌شود.


انتهای پیام/۴۱۴۴/پ


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته