دلیل کیفیت پایین اینترنت مشخص شد/ عدم توسعه شبکه اپراتورها متناسب با افزایش مصرف
به گزارش گروه علم و فناوری خبرگزاری آنا از مرکز روابط عمومی و اطلاعرسانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، معاون امور پستی، ارتباطی و فناوری اطلاعات رگولاتوری بر اساس بررسیهای گزارش یک ساله وضعیت ارائه سرویس اپراتورها، اعلام کرد: بررسی وضعیت اپراتورهای همراه اول و ایرانسل در یک سال گذشته نشان میدهد حجم دیتای مصرفی مشتریان (payload) افزایش یافته و در پی افرایش مصرف، سرعت دسترسی (Throughput) کاربران کاهش داشته است.
مجید حقی تصریح کرد: اثرگذاری مستقیم افزایش مصرف بر روی سرعت به دلیل کمبود منابع مورد نیاز شبکه است و در واقع علت اصلی شرایط موجود در حوزه کیفیت اینترنت، عدم توسعه شبکه اپراتورها متناسب با افزایش مصرف کاربران است.
وی افزود: گزارش وضعیت دو اپراتور همراه اول و ایرانسل در بخش حجم دیتای مصرفی و سرعت ارائه خدمات در نسل ۳ و ۴ به منظور شفافیت و اطلاعرسانی به مردم بر روی پورتال سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیوئی منتشر شده است.
انتهای پیام/۴۰۲۱
انتهای پیام/