دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
04 اسفند 1400 - 15:23
علیدادی مطرح کرد؛

اهمیت پروژه سیگنال‌رسانی در ارائه خدمات مطلوب تلویزیونی به مردم

معاون فنی سازمان‌ صداوسیما گفت: پروژه سیگنال‌رسانی زیرساخت لازم برای ایجاد شبکه‌ای یکپارچه در کشور را فراهم کرده و همه مردم می‌توانند از خدمات آن استفاده کنند.
کد خبر : 643547
علیدادی



به گزارش خبرنگار گروه علم و فناوری خبرگزاری آنا، رضا علیدادی در مراسم بهره‌برداری از پروژه‌های شرکت ارتباطات زیرساخت که عصر امروز در وزارت ارتباطات و فناوری برگزار شد، اظهار کرد: زمانی که این پروژه را آغاز کردیم تصور تحقق آن بعید به نظر می‌رسید یعنی در سال ۹۲ هیچ طرحی برای اجرای پروژه سیگنال‌رسانی صداوسیما وجود نداشت.


وی افزود: در فاز اول که هیچ وقت نیز محقق نشد موضوع فیبرنوری مورد توجه قرار گرفت. هزینه بسیار زیادی برای اجرای این پروژه پرداخت شده است و بخش‌های مهمی از این پروژه با استفاده از توان داخلی توسعه یافته است. وقتی شرکت داخلی در پروژه‌های زیرساختی کار می‌کند نگرانی از بابت نوع همکاری پیش نمی‌آیند.


معاون فنی سازمان‌ صداوسیما گفت: در آغاز پروژه مدیران سازمان تنظیم مقررات روی موضوع فرکانس‌ها نیز بحث‌های زیادی داشتند و بعد از طراحی متوجه شدیم کشورهای زیادی برای توسعه ارتباطات از سینگال‌رسانی ماهواره‌ای استفاده نمی‌کنند.


علیدادی عنوان کرد: این پروژه از آن لحاظ اهمیت دارد که در نهایت خدمات آن به مردم ارائه می‌شود و آن چیزی که برای سازمان صداوسیما اهمیت دارد ایجاد شبکه یکپارچه برای انتقال سیگنال است. با استفاده از این پروژه پایداری سیگنال تا حد زیادی افزایش می‌یابد.


وی خاطرنشان کرد: اکنون تمام فرستنده‌های کشور زیر بار زیرساخت‌های سیگنال‌رسانی زمینی می‌رود و دارای شبکه‌ای مستقل خواهیم بود. غفلت از یک نقطه در کشور اهمیت کل شبکه ارتباطی و سیگنال‌رسانی را به نظر می‌اندازد.


انتهای پیام/۴۱۴۴/



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته