دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
23 آذر 1400 - 12:58
به همت معاونت علمی و فناوری؛

۵۰ شرکت کارگزار فناوری خدمات ارائه می‌دهند

هم‌اکنون ۵۰ کارگزار در کشور با تلاش‌های معاونت علمی و فناوری در حوزه‌های تخصصی چون شهر هوشمند، سلامت، گاز، کشاورزی و پتروشیمی به متقاضیان خدمات ارائه می‌کنند.
کد خبر : 627975
دانش‌بنیان



به گزارش گروه علم و فناوری خبرگزاری آنا به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، بازارسازی برای محصولات ایران‌ساخت یکی از مهم‌ترین حلقه‌های زنجیره زیست‌بوم فناوری و نوآوری در کشور است. اینکه ایده‌ها، محصولات و خدمات در بهترین مسیر ممکن به بازار تقاضا برسند نیازمند شناسایی بازار هدف و اتصال عرضه‌کنندگان به خریداران محصولات فناورانه است. کاری تخصصی و زمان‌بر که برای همه شرکت‌های دانش‌بنیان و خلاق میسر نیست و برای این کار نیازمند دریافت خدمات مشاوره‌ای و حمایتی هستند. بر همین اساس شرکت‌هایی با عنوان کارگزاران و بروکرها ایجاد شده‌اند که با تأیید معاونت علمی و فناوری و ذیل شبکه فن‌بازار ملی فعالیت می‌کنند تا محصولات را به بازار برسانند.


در حال حاضر ۵۰ کارگزار در کشور در حوزه‌های تخصصی چون شهر هوشمند، سلامت، گاز، کشاورزی و پتروشیمی به متقاضیان خدمات ارائه می‌کنند. اما برای تسهیل دسترسی‌ها به خدمات توسعه بازار و ایجاد فن‌بازارهای تخصصی در دیگر حوزه‌ها، معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در تلاش است تا تعداد این شرکت‌ها را تا پایان ۱۴۰۰ به عدد ۷۰ برساند. قرار است با این کار، تعداد و پراکندگی کارگزاران تجارت فناوری که مهمترین عوامل ایجاد این بازارها هستند در سراسر کشور بیشتر و فعالیت آنها توسعه‌یافته‌تر و تخصصی‌تر انجام شود. تسهیل فعالیت فن‌بازارها، کار بروکرها یا کارگزارهای فناوران است که توسط بخش خصوصی انجام می‌شود و شبکه ملی فن بازار ایران نقش هدایت کننده این کار را بر عهده دارد. همچنین نظارت و اقدامات راهبران این شبکه توسط شبکه ملی فن‌بازار ایران انجام می‌شود.


انتهای پیام/



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته