دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
رئیس دانشگاه تهران عنوان کرد؛

بازنگری رشته‌های علوم انسانی، اجتماعی و رفتاری با رویکرد اسلامی/ نیازمند سرعت‌بخشی به فرآیند تصویب رشته‌های جدید هستیم

رئیس دانشگاه تهران با بیان اینکه تمام رشته‌های علوم انسانی، اجتماعی و رفتاری را باید با رویکرد دینی و اسلامی بازنگری کنیم، تاکید کرد: فرآیندها در بازنگری رشته‌ها و همچنین تصویب رشته‌های جدید نیازمند تسریع هستند.
کد خبر : 627590
1



به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری آنا از روابط عمومی دانشگاه تهران، سیدمحمد مقیمی، رئیس دانشگاه تهران عصر امروز یک‌شنبه ۲۱ آذر ماه در جمع اعضای هیئت علمی دانشکده معارف و اندیشه اسلامی دانشگاه تهران، افزود: انتظار می‌رود دانشکده‌های «الهیات و معارف اسلامی» و «معارف و اندیشه اسلامی» در دانشگاه تهران، نقشی محوری در کمیته تحول علوم انسانی داشته باشند و کمک کنند تا همه رشته‌ها و دروس حوزه علوم انسانی و اجتماعی را با نورافکن معارف اسلامی بازنگری کنیم.


وی در بخش دیگر سخنانش از تصویب راه‌اندازی دانشکده حکمرانی در دانشگاه تهران توسط کمیسیون دائمی هیئت امنای دانشگاه خبر داد و گفت: لازم است در این دانشکده بر روی موضوعاتی نظیر حکمرانی اسلامی و مدل حکمرانی دینی کار کنیم.


رئیس دانشگاه تهران همچنین با اشاره به شعار دانشگاه تهران مبنی بر «جهاد علمی برای تحقق دانشگاه کارآفرین با رویکرد مسئولیت‌پذیری اجتماعی»، گفت: اگر می‌خواهیم جهاد علمی اتفاق بیفتد، باید به شیوه‌های عقلانی که چتر معنویت بر روی آن برافراشته باشد و منتهی به عملگرایی شود، اقدام کنیم.


وی در تبیین چارچوب‌های کلی تعیین روسای دانشکده‌ها در دانشگاه تهران نیز عنوان کرد: آن عقلانیتی که در جهاد علمی به آن تاکید می‌کنیم، حکم می‌کند که در تعیین مدیران به خرد جمعی مراجعه کنیم و دستیابی به خرد جمعی هم با جویا شدن نظر ذی‌نفعان ممکن می‌شود. در این راستا نظرخواهی از اعضای هیات علمی و کارکنان دانشکده‌ها اجرا می‌شود.


مقیمی همچنین از دارا بودن مرجعیت علمی، ارزش‌مداری، اخلاق‌مداری، مردم‌داری و دارا بودن توان اجرایی به عنوان ویژگی‌های مدنظر در انتخاب گزینه نهایی روسای دانشکده‌ها نام برد.


دانشکده معارف و اندیشه اسلامی در سال ۱۳۹۰ و با هدف ارتقای کیفیت ارائه دروس معارف و تربیت مدرسان معارف اسلامی برای دانشگاه‌های کشور تاسیس شد.


اعضای هیئت علمی این دانشکده در دیدار با رئیس دانشگاه تهران به طرح دیدگاه‌های خود درباره بازنگری در علوم انسانی و اعلام نظر درباره موضوعات مدیریتی دانشکده پرداخته و همچنین موضوعاتی درباره بهسازی و گسترش فضای فیزیکی این دانشکده مطرح شد. کارکنان این دانشکده نیز در حوزه‌های تحول اداری و استخدامی و همچنین مسائل رفاهی با رئیس دانشگاه گفت‌وگو کردند.


انتهای پیام/۴۱۲۷



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته