مقررات واگذاری خطوط تلفن بلااستفاده چیست؟
به گزارش خبرنگار گروه علم و فناوری خبرگزاری آنا، تمامی مشترکان خطوط تلفن ثابت و همراه در بازههای زمانی معین هزینهای را به عنوان کارکرد تلفن پرداخت میکنند. تعرفه این هزینه از سوی سازمان تنظیم مقررات تعیین و به دستگاههای مختلف ابلاغ شده است. در صورتی که مشترک هزینه کارکرد تلفن خود را پرداخت نکند اپراتور تحت شرایط خاصی قادر به قطع تمامی سرویسهای خود به صاحب خط است.
بر اساس مصوبات کمیسیون تنظیم مقررات در صورتیکه خط تلفن به دلیل رند بودن شماره از طریق مزایده و با پرداخت مبالغی اضافه بر هزینههای مجاز به مشترک واگذار شده باشد اپراتور موظف است علاوه بر مهلت یکساله تعیین شده، خط را به مدت دو سال در مالکیت مشترک نگهداری کند. پس از گذشت این مهلت درصورت عدم پرداخت بدهی از سوی مشترک با قیمت تعیین شده توسط کارشناس دادگستری از طریق مزایده برای فروش خط اقدام کند و پس از تهاتر بدهی مشترک مابقی مبلغ خط را به مشترک بازگرداند. همچنین اپراتور دارنده پروانه میتواند خطوط تلفن همراه با شخصیت حقوقی غیردولتی که ۱۰ سال از تاریخ آغاز فعالیت آن میگذرد را با مهلت دو ساله برای مالک خط حفظ کند. اپراتور موظف است پس از این مهلت، درصورت مراجعه مشترک مبلغ بدهی را تهاتر کرده و مابقی قیمت اشتراک را به به صاحب خط بازگرداند.
انتهای پیام/۴۱۴۴/
انتهای پیام/