اپراتورها ملزم به اطلاعرسانی پیش از قطع تلفن ثابت هستند
به گزارش گروه علم و فناوری خبرگزاری آنا، سیدمحمد امامی، مدیرکل دفتر نظارت بر خدمات ارتباطی و فناوری اطلاعات این سازمان با اشاره به مطلب فوق گفت: تمامی اپراتورهای دارای پروانه تلفن ثابت براساس مصوبه ۳-۲۰۷ کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات بایستی پس از سپری شدن دوره صورتحسابگیری و رسیدن به ۸۰ درصد حد نصاب کارکرد، پیش از قطع خطوط تلفن ثابت به مشترک اطلاعرسانی کنند.
وی درباره حد نصاب کارکرد خطوط تلفن ثابت افزود: برای خطوط تلفن ثابت بدون مبلغ سپرده و تضمین پرداخت، اگر کارکرد خطوط به ۸۰ درصد حد نصاب برسد، اپراتور بایستی به مشترک اطلاعرسانی کرده و حداقل ۲۴ ساعت زمان را بهعنوان مهلت پرداخت بدهی تعیین کند.
امامی درباره خطوط تلفن ثابت دارای مبلغ سپرده یا تضمین پرداخت تصریح کرد: براساس مصوبه چنانچه کارکرد این دسته از خطوط به حد نصاب کارکرد برسد، اپراتور باید ابتدا نسبت به اطلاعرسانی به مشترک و تعیین زمان ۷۲ ساعت جهت پرداخت اقدام کند. در صورتی که کارکرد خط به میزان مبلغ سپرده یا تضمین پرداخت نرسد، مشترک میتواند تا پایان دوره صورتحسابگیری و مهلتهای تعیین شده برای پرداخت مبلغ کارکرد خود اقدام کند.
مدیرکل نظارت بر سرویسهای ارتباطی و فناوری اطلاعات رگولاتوری با تأکید بر پرداخت به موقع قبضهای تلفن ثابت از سوی مشترکان اظهار کرد: تمامی دارندگان پروانه تلفن ثابت ملزم هستند فرایند قطع خطوط تلفن ثابت را براساس مصوبه ۳-۲۰۷ رعایت کنند. عدم رعایت این فرایند بهویژه اطلاعرسانی به مشترکان تخلف محسوب میشود و مشترکان میتوانند درصورت بروز این تخلف و عدم اطلاعرسانی اپراتور، با مراجعه به سامانه ثبت و پاسخگوئی به شکایات ۱۹۵ شکایت خود را ثبت و پیگیری کنند.
انتهای پیام/۴۱۴۴/
انتهای پیام/