ضوابط ارسال پیامک بدون نمایش شماره چیست؟
به گزارش خبرنگار گروه علم و فناوری خبرگزاری آنا، اپراتورها و شرکتهای ارتباطی خدمات متنوعی را در قالب سرویسهای پیامکی به مشترکان ارائه میدهد. در حال حاضر بسیاری از شرکتهای خصوصی و دولتی برای تبلیغ و اطلاعرسانی در مورد موضوعی خاص از سرویسهای پیامکی استفاده میکنند.
سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی ایران «ضوابط و چارچوب واگذاری خدمات ارسال پیام محتوایی بدون نمایش شماره» را در جلسه ۲۲۷ کمیسیون تنظیم مقررات تصویب و در ۶ دی ۱۳۹۴ به دستگاههای مختلف ابلاغ کرد. بر اساس این مصوبه ارائهکنندگان خدمات قبل از ارائه خدمت به هر مشترک حقیقی و حقوقی موظفاند با اخذ مدارک هویت متقاضی استفادهکننده از این خدمت را احراز نمایند و نسخهای از سوابق را که برای احراز هویت استفاده کردهاند حداقل تا شش ماه بعد از پایان اشتراک نزد خود نگه دارند. اخذ موافقت کتبی و قبلی از سازمان برای ارائه خدمات یاد شده به هر مشترک الزامی است. در ابتدای محتوای پیام ارسالی شماره مبدأ ارسالکننده پیامک و یا شماره تلفن مشترک باید درج شده باشد. سازمان موظف است ظرف مدت شش ماه نسبت به بررسی و ارائه پیشنهاد تعرفه خدمات مذکور برای مشترکان حقوقی و حقیقی به کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات اقدام کند. ارائهکنندگان خدمات مذکور موظف هستند قبل از ارائه خدمت نسبت به تأمین نیازمندیهای پیوست کنترلی برای سرویس فوقالذکر اقدام کند. اپراتورها موظفاند هرگونه ضوابط و الزامات فرهنگی مصوب مراجع ذیربط که توسط سازمان تنظیم مقررات ابلاغ میشود را رعایت کنند.
انتهای پیام/۴۱۴۴/
انتهای پیام/