دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
15 دی 1394 - 15:45

تیپرون، رباتی که اطلاعات مورد نظرتان را جلوی چشمانتان می‌آورد + ویدئو

ژاپنی‌ها رباتی را با نام «تیپرون» ساخته‌اند که انگار چشم سفیدی است که روی یک بدن صیقلی با پاهای چرخدار قرار گرفته است، همانند آدم‌های آهنی است که در فیلم‌های علمی تخیلی دهه 70 میلادی با کودکان دوست بودند. تیپرون وظیفه دارد که در خانه راه برود و اطلاعات مورد نیاز اعضای خانواده را روی دیوار بیندازد.
کد خبر : 59976

به گزارش گروه علم و فناوری آنا به نقل از Verge، این ربات تمام نقاط خانه را شناسایی می‌کند و به خوبی کارهایی را که به آن محول می‌شود، انجام می‌دهد. تیپرون از طریق اپلیکیشن گوشی هوشمند از راه دور کنترل می‌شود و هم کارهای یک ربات را انجام می‌دهد و یک پروژکتور. این ربات در حین راه رفتن، گاهی که بخواهد مستقیم حرکت کند، تا می‌خورد و غلت می‌زند.



تیپرون یک دکمه بالای سرش دارد که آن را به یک پروژکتور تبدیل می‌کند و کاربر می‌تواند زاویه تصویر را برای انداختن روی دیوار تنظیم کند. این اطلاعات می‌تواند ویدئوهای یوتیوب یا فهرست پست‌های توئیتر باشد. این ربات حتی می‌تواند با پروژکتورش، فیلم یا فایل‌ها را روی دیوار بیندازد تا اعضای خانواده تماشا کنند. این پروژکتور بی‌سیم کار می‌کند و از همین رو، ربات می‌تواند از یک اتاق به اتاق دیگر این محتوا را روی دیوار پخش کند.



اگر شما هم از آن دست افرادی هستید که وسایلتان را در خانه گم می‌کنید، می‌توانید این وظیفه را به عهده تیپرون محول کنید تا آنها را برایتان پیدا کند.



اگر هم آدمی هستید که صبح‌ها خواب می‌مانید، این ربات می‌تواند شما را سرموقع بیدار کند. تریپون در زمان مقرر خود را از شارژ درمی‌آورد و به سمت تخت‌تان حرکت می‌کند و شما را بیدار می‌کند و زمانی که متوجه شود بیدار شده‌اید، به صورت خودکار اخبار جدید، وضع ترافیک، تقویم و اطلاعات مفید دیگر را برایتان روی دیوار پخش می‌کند تا بعد از بیدار شدن از تمامی وقایع دور و اطراف خود باخیر شوید.


مترجم: نسترن صائبی


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته