اپراتورها نسبت به مشترکان سیمکارتهای اعتباری چه تعهداتی دارند؟
به گزارش خبرنگار گروه علم و فناوری خبرگزاری آنا، صاحبان سیمکارتهای اعتباری هنگام خرید این نوع سیمکارتها باید فرم مشخصی را پُر کرده و اطلاعات خود را به نمایندگی فروش یکی از اپراتورهای تلفن همراه در سراسر کشور تحویل دهند. یعنی مشترک سیمکارت اعتباری در هنگام خرید نسبت به رعایت قوانین و مقررات متعهد میشود.
اپراتورهای تلفن همراه نیز در مورد مشترکان خود مسئولیتهایی دارند و سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی آنها را ملزم به رعایت این مقررات کرده است. اعضای کمیسیون تنظیم مقررات در جلسه ۲۱۷ این کمیسیون «دستورالعمل مدیریت سیمکارتهای اعتباری» را تصویب و در ۸ تیر ۱۳۹۴ به دستگاههای مختلف ابلاغ کردند. بر اساس این مصوبه دارنده پروانه ارائه خدمات ارتباطی صرفاً پس از ثبتنام، اجازه حضور در شبکه و مجوز استفاده از خدمات مربوطه را به مشترک داده و مشترک با دریافت سیمکارت ثبت نام شده، مجوز حضور در شبکه و امکان استفاده از خدمات دارنده پروانه را دارد. همچنین دارنده پروانه با اتمام اعتبار میتواند نسبت به قطع یک طرفه خدمات در حال عرضه به مشترک با اطلاعرسانی لازم اقدام نماید.
تمامی سیمکارتهای ثبتشده برای مشترکان مشمول تعاریف و مفاد این دستورالعمل میشود. دارنده پروانه از تاریخ ابلاغ مصوبه موظف به رعایت دستورالعمل حاضر در تنظیم قرارداد جدید و اصلاح قراردادهای قبلی مشترکان خود علاوه بر رعایت مفاد قرارداد مندرج در موافقتنامه پروانهها بوده و موارد مغایر با آن در قراردادهای قبلی مشترکان، غیرقابل استناد تلقی میشود.
انتهای پیام/۴۱۴۴/
انتهای پیام/