ضوابط موافقتنامههای سطح خدمات پستی
به گزارش گروه علم و فناوری خبرگزاری آنا از سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، این مصوبه که با هدف تضمین کیفیت خدمات و هزینه عدم اجرای تعهدات در شبکههای پستی و رعایت حقوق مشتریان در اردیبهشت سال جاری تصویب شده بود با امضای دبیر کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات برای اجرا به شرکتهای ملی پست جمهوری اسلامی ایران و دو اپراتور پستی دیگر ابلاغ شد.
تعهدات خدمات پایه و غیرپایه پستی ثبتی داخله و خارجه، غرامت تأخیر در توزیع، آسیبدیدگی یا مفقودی، سازوکارهای پرداخت جریمه از موضوعاتی است که در این مصوبه پیشبینی شده است.
براساس مصوبه ۳۱۸ کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات، دارندگان پروانه ارائه خدمات پستی موظف هستند همزمان با شروع ارائه خدمات، سامانهای برای اندازهگیری معیارهای کیفیت شامل مدت زمان سیر مرسوله، غرامت، نحوه پیگیری و ثبت شکایات برای خدماتی که در موافقتنامه سطح سرویس(SLA) با مشتری درج شده است، راهاندازی کنند.
موافقتنامه سطح خدمات(SLA)، موافقتنامهای است که بین دارنده پروانه و مشتری به منظور تضمین معیارهای کیفیت خدمات تعیین شده شامل کیفیت سطح خدمات، نحوه اندازهگیری، تخطی از سطح خدمات و ضمانت نامههای اجرایی تنظیم میشود و مسئولیت اجرای آن به عهده دارنده پروانه است.
انتهای پیام/۴۱۴۴/
انتهای پیام/