دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
08 خرداد 1400 - 14:18
در مرحله کشوری رویداد ملی کرسی‌های آزاداندیشی،

نمایندگان دانشجویی به دکتر طهرانچی چه گفتند؟

در افتتاحیه مرحله کشوری رویداد ملی کرسی‌های آزاداندیشی، نمایندگان دانشجویی از دغدغه‌های خود با ریاست دانشگاه آزاد اسلامی گفتند.
کد خبر : 584525
طهرانچی

به گزارش خبرنگار حوزه فرهنگ گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، مراسم افتتاحیه نخستین رویداد ملی رقابت تیم‌های دانشجویی در کرسی‌های آزاداندیشی دانشگاه آزاد اسلامی با حضور دکتر محمدمهدی طهرانچی، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در واحد علوم و تحقیقات برگزار شد.


وقت را به دانشجویان بدهید


در این مراسم نمایندگان تیم‌های دانشجویی راه یافته به مرحله کشوری فرصت یافتند تا نظرات و انتظارات خود درباره کرسی‌های آزاداندیشی را بیان کنند.


دکتر طهرانچی نیز از برگزارکنندگان مراسم خواست در افتتاحیه مرحله کشوری کرسی‌های آزاداندیشی زمان و میکروفون را به اظهار نظر آزادانه دانشجویان اختصاص دهند و جهان‌بین، معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: نمایندگان دانشجویان سه دقیقه وقت دارند درباره هر چه می‌خواهند صحبت کنند.


دغدغه اشتغال داریم


هاشم‌آبادی، عضو تیم نسل سوم از دانشگاه آزاد اسلامی واحد گرگان گفت: تا کنون با تیم‌های قوی رقابت کردیم و با تیم‌های رقیب تنها مسابقه ندادیم بلکه اطلاعات خوب و مفیدی هم از آنها کسب کردیم.


این دانشجو افزود: می‌خواهم کمی بی‌تعارف صحبت کنم، در دانشگاه آزاد اسلامی بستری برای گفتگو و ابراز آزادانه اندیشه‌ها نبود، کرسی‌های آزاداندیشی این خلا را پر کرد، لذا می‌خواهیم که این روند ادامه پیدا کند چون باعث می‌شود دانشجویان دغدغه‌مند چون من فرصت ابراز نظر پیدا کند.


 عضو تیم نسل سوم از واحد گرگان ادامه داد: پیشنهاد دارم که کرسی‌ها با کیفیت بالاتری برگزار شود، می‌توانیم دفترچه راهنمایی از تجربه تیم‌های برنده تهیه کنیم و در اختیار تیم‌ها در کرسی‌های بعدی قرار دهیم تا کیفیت کرسی‌ها افزایش یابد. خوب است اتاق فکری تشکیل دهیم و کرسی‌ها را نتیجه‌محور کنیم و از راهکارها و استدلال‌هایی که در کرسی طرح می‌شود برای حل مشکلات کشور استفاده شود تا در محیط کرسی‌ها محصور نماند.


این دانشجو گفت: به عنوان دانشجو بعد از فارغ‌التحصیلی دغدغه بازرا کار داریم و سیستم آموزشی فعلی این نیاز را برآورده نمی‌کند و ما می‌توانیم با اصلاح سیستم آموزشی و اشتغال‌محور کردن آن، هم به اشتغال هم به رونق تولید کمک کنیم که کرسی‌های آزاندیشی می‌تواند در این زمینه نقش داشته باشد.


کرسی‌های آزاداندیشی ادامه پیدا کند


یاسمن معظمی‌نژاد از دانشگاه آزاد اسلامی واحد شیراز گفت: کرسی‌های آزاداندیشی این فضا را ایجاد کرده تا تمامی دانشجویان از هر قشر و زبان و جایگاهی اجازه بیان نظرات خود را داشته باشند. با توجه به اینکه کرسی آزاداندیشی چارچوب محافظت شده دارد و افراد با هر عقیده‌ای می‌توانند اظهار نظر کنند دانشجویان بیشتری به آنها خواهند پیوست.


این دانشجو افزود: در مسیر کرسی‌های آزاداندیشی آنچه بسیار به چشم می‌خورد تکاپوی دانشجویان برای مطالعه است و این همان مسیر درست و خودباوری است. خواهان آن هستیم که کرسی‌ها ادامه پیدا کند تا عقایدمان را بدون ترس مطرح کنیم و بپذیریم که صحبت‌های ما قابلیت رد یا پذیرفته شدن را دارد.


کرسی‌های نظریه‌پردازی منتج به نظریه‌پردازی شود


حسن حسینی، از دانشگاه آزاد اسلامی واحد قدس گفت: در طول کرسی‌های آزاداندیشی صحبت کردن با هم و کار تیمی را تمرین کردیم، گاهی در کرسی‌ها دو تیم منتقد و موافق به همدیگر برای درک مفاهیم و مباحث کمک می‌کردند و حس رفاقت زیبایی شکل می‌گرفت.


این دانشجو ادامه داد: کرسی‌های آزاداندیشی رخداد مثبتی است اما می‌تواند منتج به نظریه‌پردازی هم شود و نظریه‌پردازی در زمینه ارتباط حوزه و دانشگاه و ارتباط صنعت و دانشگاه تمرین و فضای انتقادپذیری تبلیغ شود.


انتهای پیام/۴۱۶۲/

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته