سرویسهای کمتر شناختهشده مبتنی بر ابر
به گزارش خبرنگار گروه علم و فناوری خبرگزاری آنا، اگرچه رایانش ابری انقلابی را در حوزه تجارت و کسبوکار الکترونیک ایجاد کرده است، اما هنوز بسیاری از مهمترین ابزارها و سرویسهای نرمافزاری که میتواند به تسهیل زندگی کمک کند چندان شناخته نشده است. در این گزارش مهمترین سرویسهای مبتنی بر ابر را که که برای افراد عادی و تیمهای فناوری مفیدند معرفی خواهیم کرد.
AWS Lambda
بسیاری از سازمانها از خدمات ابری برای توسعه برنامههایی استفاده میکنند که بتوانند براساس تقاضا مقیاسپذیر باشد. AWS Lambda یک سرویس رایانشی بدون سرور است که زیرساختها را تجمیع میکند و به تیمها اجازه میدهد تا روی کدنویسی تمرکز کنند. ویژگیهایی که در نسخه جدید برنامه اضافه شده است عبارتند از قابلیت بستهبندی توابع به عنوان کانتینر(container) و قابلیت پرداخت فوری.
StatusHero
تیمهای فناوری خصوصاً در عصر حاضر(دوران کووید-19) به روشهای چابکی نیاز دارند که بتوانند در سریعترین زمان ممکن به کارهای خود برسند و فاصله فیزیکی ناشی از دورکاری را جبران کنند. StatusHero برنامهای است که کمک میکند با خودکارسازی روند ورود به سیستم، زمان حضور در جلسات بهینه شود و بهرهوری کلی تیم فناوری بالا رود. این برنامه وضعیت تیم را اعضا اطلاع میدهد، بنابراین میتوان از دستاوردها، اهداف و تمام موانع مطلع شوید. این نوع اتوماسیون شفافیت و اعتماد ایجاد میکند و برای عملکرد تیم بسیار مهم است.
Google Workspace
هر چه که دنیای دیجیتال بیشتر برای افراد عادی میشود، اتخاذ فناوری در مدلهای تجاری بیشتر میتواند موفقیت تیمهای فناوری را تضمین کند. Google Workspace یکی از ابزارهای عالی است که به شما امکان میدهد همکاری فوری با اعضای تیم خود داشته باشید و همزمان از مزیت کنترل دادهها و هوش مصنوعی برخوردار شوید.
Google Drive
فضای ذخیرهسازی ابری به جز اینکه نیاز به حمل فلش و سیدی و... را رفع کرده است مزایای دیگری نیز دارد. Google Drive یکی از ابزارهای اساسی است که برای روان نگه داشتن کارهای کامپیوتری خود از آن استفاده میکنیم. در این ابزار فناوری میتوانید چکنویس مطالب خود را نگه دارید، از مکانهای مختلف فایل خود را ویرایش کنید و آن را با افرادی که دوست دارید به اشتراک بگذارید. اگر به دنبال یک روش آسان برای همکاری هستید Google Drive چنین راه حلی را مبتنی بر ابر ارائه میکند.
OneDrive
OneDrive یک سرویس میزبانی و هماهنگی فایل مبتنی بر ابر است که توسط مایکروسافت اداره میشود. این سرویس تیمهای از راه دور را قادر میسازد تا به طور خودکار از سیستمهای کامپیوتری پشتیبان تهیه کنند و همزمان از هر دستگاه متصل همچون تلفنهای هوشمند به فایلهای خود به صورت بی درنگ دسترسی یابند. OneDrive همچنین میتواند یک گزینه مناسب برای تهیه نسخه پشتیبان و بازیابی از حادثه (Disaster Recovery) برای شرکتهای کوچک و متوسط باشد.
Jira
Jira ابزاری مبتنی بر ابر است که به تیمها کمک میکند از برنامههای با اولویت بالا گرفته تا آیتمهای روی نقشه و موارد قابل عرضه در پروژههای گوناگون را ردیابی کنند. توسعهدهندگان میتوانند از این برنامه برای آگاه ساختن سایر اعضای تیم از اشکالات احتمالی پروژه استفاده کنند و به لطف این کار مسائل به موقع شناسایی شده و براساس اهمیت اولویتبندی شوند.
Basecamp
Basecamp یک سرویس ابری است که میتواند به درد تمام کارمندان دورکار بخورد. توسعهدهندگان این برنامه پیش از دوران کووید-19 برنامه خود را عرضه کرده بودند و به همین علت میدانند یک تیم دورکار برای موفقیت به چه چیزهایی نیاز دارد.Basecamp تلاش دارد تا اعضای تیم صرف نظر از اینکه در کجا هستند به صورت سازمانیافته، پاسخگو و مؤثر کار خود را انجام دهند.
Slack
ویژگی مثبت Slack نسبت به ایمیل این است که امکان برقراری ارتباط بیدرنگ و مشارکت اختیاری را فراهم میکند. هنگامی که کانالهای عمومی مورد استفاده قرار میگیرند، افراد دیگر میتوانند به سرعت به بحث اضافه شوند. این برنامه به درد زمان مأموریت و دورکاری نیز میخورد و ارتباط با ابزارهای دیگر مانند اتوماسیون را برای کاربر آسان میسازد.
HubSpot
ابزارهای مدیریت ارتباط با مشتری زیادی وجود دارد که بیشتر آنها در فضای ابری اجرا میشوند، در این میان HubSpot نسخه غیرتجاری از محصولی برای عموم عرضه کرده است که در پلتفرم خود چیزهای زیادی ارائه میکند عرضه محصول را به صورت سازمانیافته در میآورد.
Endpoint Monitoring
محصولات امنیت سایبری مبتنی بر ابر برای شناسایی و نظارت بر کاربران مجاز و ارزیابی تهدیدات احتمالی مورد استفاده قرار میگیرند. از آنجا که زیرساختهای مبتنی بر ابر امکان حمله از سوی هکرها را افزایش داده است، وجود سیستمی نرمافزاری مبتنی بر ابر که به طور مداوم تهدیدات احتمالی را کنترل کند و در صورت وجود نقض احتمالی به تیم امنیت سایبری شما هشدار دهد ضروری به نظر میرسد.
Single Sign-On
یکی از سرویسهای ضروری که هر دپارتمان فناوری باید مورد استفاده قرار گیرد، سرویس ورود Single Sign-On یا SSO است. SSO یک روش احراز هویت امن است که کاربران را قادر میسازد پس از گذراندن یک مجموعه اعتبارسنجی کامل بتوانند در تمام برنامههای مبتنی بر ابر احراز هویت شوند(در عوض اینکه اعتبارسنجی مجزا و جداگانه برای تکتک برنامهها انجام گیرد). کاربران در این سرویس، میتوانند از احراز هویت دو-عاملی قوی برای دسترسی به تمام برنامههای خود استفاده کنند.
انتهای پیام/4160
انتهای پیام/