دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
21 دی 1399 - 14:00

گرده گیاهان باعث درد مثانه می‌شود

بررسی‌های جدید نشان می‌دهد که افزایش گرده گل و گیاه در هوا می‌تواند باعث درد مثانه شود.
کد خبر : 555598
ffffffffffff.PNG

به گزارش خبرنگار گروه علم و فناوری خبرگزاری آنا از ساینس الرت،  افزایش میزان گرده گل و گیاه در هوا می‌تواند باعث بروز حساسیت در افراد شود. این حساسیت‌ها شامل آبریزش بینی و چشم، خارش گوش‌ها، چشم‌ها و گلو، عطسه‌های مکرر، سردرد و آسم می‌شود. حال نتایج یک مطالعه جدید نشان می‌دهد افزایش گرده گل و گیاه در هوا، باعث درد لگن و مثانه در افراد مبتلا به بیماری‌های مزمن لگنی می‌شود.


سندروم درد مزمن لگن اورولوژیک شامل مجموعه‌ای از مشکلات شامل سندروم درد مثانه و سیستیت بینابینی (نوعی بیماری مزمن مثانه) در زنان، سندروم درد مزمن لگن و سندروم درد پروستات در مردان می‌شود. این سندروم‌ها می‌توانند باعث بروز علائمی چون نیاز فوری و مکرر به ادرار کردن و درد در ناحیه لگن شود. درک و مدیریت سندروم درد مزمن لگن بسیار دشوار است چراکه علل بروز آن هنوز ناشناخته به شمار می‌رود. براساس یافته‌های علمی، داروهای آسم و آلرژی می‌تواند علائم سندروم درد مزمن لگن اورولوژیک را تسکین دهد و براساس گزارش بیماران، این سندروم باعث تحریک و بروز آلرژی‌های دیگر نیز می‌شود.


گروه تحقیقاتی دانشگاه واشنگتن بروز آلرژی‌ها در افراد مبتلا به سندروم درد مزمن لگن و سطح گرده گل و گیاه در هوا را مقایسه کرده و به این نتیجه رسیدند که وقتی میزان گرده در آستانه متوسط قرار می‌گیرد، طی یک تا دو روز آینده، بروز آلرژی‌ها تا 22 درصد افزایش می‌یابد. این یافته‌ها حاکی از آن است که افزایش گرده گل و گیاه می‌تواند باعث تحریک و بروز علائم در افراد مبتلا به سندروم درد مزمن لگن شود.


انتهای پیام/4021/


 


انتهای پیام/

برچسب ها: آلرژی
ارسال نظر
هلدینگ شایسته