دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
یک پژوهشگر اقتصادی:

راهبرد استراتژیکی در حوزه روابط اقتصادی نداریم

حسینی گفت: اگر امروز دیپلماسی اقتصادی اتفاق نمیفتد و حتی ابزار دیلپماتیک هم به کمک اقتصاد نمی آید به این خاطر است که ما چشم انداز و راهبرد درست در روابط مان نداریم و روابط کاملاً نوسانی است.
کد خبر : 555119
2351521.jpg

به گزارش خبرنگار حوزه اقتصاد بین‌الملل گروه اقتصادی خبرگزاری آنا، احمد حسین فلاحی رئیس فراکسیون حمایت از جبهه مقاومت و آزادی قدس در برنامه «گفتگوی اقتصادی» اظهار کرد: معاونت بین الملل و فراکسیون های مجلس نقش محوری در ارتباط با پارلمان‌های کشورهای مختلف دارند.


وی افزود: ما در فراکسیون حمایت از جبهه مقاومت و آزادی قدس شریف چندین NGO را فعال کردیم تا ظرفیت های کشورهای محور مقاومت را از نظر اقتصادی بسنجیم. 


فلاحی از برگزاری یک همایش در این زمینه طی روزهای آینده خبرداد و گفت: قرار است که از سرمایه گذاران حوزه کشورهای مقاومت نیز دعوت شود تا این همایش صرفاً بر محوریت یک کار پژوهشی و علمی نباشد و بلکه به عنوان یک کار عملیاتی و کاربردی بتوانیم سرمایه گذاران این کشورها را، که مرتبط با جمهوری اسلامی ایران هستند فعال کنیم.


در ادامه، جمال ا لدین حسینی پژوهشگر اقتصادی با اشاره با اهمیت مدیریت در حوزه روابط اقتصادی گفت: ما در بخش مدیریت، هم از جنبه سازمان و هم از جنبه راهبرد دچار مشکل هستیم.


وی افزود: اگر امروز دیپلماسی اقتصادی اتفاق نمیفتد و حتی ابزار دیلپماتیک هم به کمک اقتصاد نمی‌آید به این خاطر است که ما چشم انداز و راهبرد درست در روابط مان نداریم و روابط کاملاً نوسانی است.


حسینی تقویت پیوندهای اقتصادی به ویژه با همسایگان و همسو کردن منافع و کارهای متحدانه اقتصادی را به عنوان یک ابزار دیپلماتیکی در عرصه اقتصاد دانست و تأکید کرد: ما در حوزه مدیریتی باید بخش سازمانی را در کشورمان تقویت کنیم و در عرصه دیپماتیک هم باید با همه کشورهای همسایه متحد و دوست باشیم.


این پژوهشگر اقتصادی مطرح کرد: یکی از راهکارهای رفع این معضلات در سطح کلان این است که در انتخاب دولتمردان بیشتر دقت کنیم ضمن اینکه به جای تمرکز بر شعارها، سیاست واحد و پایداری را تعیین کنیم تا افراد بر اساس این سیاست‌ها انتخاب شوند و در سطح منطقه ای هم بهترین راهکار این است که منافع بلند مدت و مشترکی را با همسایگان و دوستانمان در دنیا تعریف کنیم.


انتهای پیام/4133  


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته