دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
05 دی 1399 - 14:07

چسب مغناطیسی تولید شد

مهندسان با تولید نوع جدیدی از چسب برای چسباندن اجسام مختلف به‌هم از میدان‌های مغناطیسی استفاده می‌کنند.
کد خبر : 550959
چسب 1.jpg

به گزارش خبرنگار گروه علم و فناوری خبرگزاری آنا، دانشمندان دانشگاه نانیانگ سنگاپور چسبی تولید کردند که از میدان مغناطیسی برای اتصال استفاده می‌کند. یعنی چسب تولیدی مهندسان سنگاپوری بر خلاف چسب‌های متداول نیازی به نور و گرما برای اتصال ندارد.


بررسی‌ها نشان می‌دهد این چسب برای اتصال اجسام مختلف به‌هم کارایی دارد و پس از استفاده از آن، دو یا چند جسم به‌هم چسبیده انعطاف‌پذیری مطلوبی دارند. علاوه بر این‌ها چسب مغناطیسی اتصال لازم را در مدت 5 دقیقه به طور کامل برقرار می‌کند و دیگر لازم نیست نگرانی از بابت جدا شدن جسم‌ها از هم وجود داشته باشد.


طبق اطلاعات منتشر شده چسب مغناطیسی در دستگاه‌های ورزشی، تجهیزات پزشکی، خودرو و صنایع فضایی کاربرد دارد. باتوجه به اینکه اتصال تجهیزات مختلف در صنایع فضایی هزینه بسیار زیادی دارد استفاده از این چسب می‌توان صرف اقتصادی داشته و بودجه لازم برای ساخت دستگاه‌های مختلف کاهش دهد.


سازندگان چسب مغناطیسی مدعی هستند این محصول در مقایسه با سایر انواع چسب 120 برابر انرژی کمتری در مراحل تولید نیاز دارد. هم اکنون مشتری‌های نیازی برای خرید این چسب درخواست خود را اعلام کردند و به نظر می‌رسد این محصول به زودی در سراسر دنیا پرکاربرد شود.


انتهای پیام/4144/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته