دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
05 آذر 1399 - 15:00

نوع جدیدی از ایمنی‌درمانی به درمان بیماران سرطانی کمک می‌کند

محققان با بهر‌ه‌گیری از ایمنی‌درمانی روش جدیدی را برای درمان بیماری سرطان معرفی کردند.
کد خبر : 543385
محقق 1.jpg

به گزارش خبرنگار حوزه علم، فناوری و دانش‌بنیان گروه فناوری خبرگزاری آنا، ایمنی‌درمانی تاکنون در بدن تعداد زیادی از مبتلایان به انواع سرطان مؤثر واقع شده و این افراد توانسته‌اند تا حد قابل توجهی بر بیماری خود فائق شوند. اکنون گروهی از پزشکان سوئدی در تلاش هستند تا با استفاده از روش‌های جدید ایمنی‌درمانی بیش از گذشته به بیماران سرطانی کمک کنند.


بررسی‌ها نشان داده است سلول‌های سرطانی برای حمله به قسمت‌های مختلف بدن برنامه‌ریزی می‌کنند و از همین رو تومورها با رشد در هر قسمت از بدن عملکرد عادی یک یا چند عضو را دچار مشکل می‌کنند. دانشمندان معتقدند اگر بتوان سیستم ایمنی بدن را هم‌زمان با رشد سلول‌های سرطانی تقویت کرد، از آسیب رسیدن به بدن جلوگیری شده و در نهایت پیشرفت بیماری متوقف می‌گردد.



در واقع پزشکان می‌خواهند با تزریق آنتی‌‌بادی‌های مشخصی به بدن بیماران سرطانی سیستم ایمنی آن‌ها را برای مبارزه با سلول‌های سرطانی تقویت کنند. یکی از متخصصان حاضر در پروژه مبارزه با سرطان گفت: «در نوع جدید ایمنی‌درمانی به سلول‌های بدن کمک می‌شود تا با قدرت به تومورهای سرطانی حمله کرده و آن‌ها را نابود کنند.»


پزشکان روش درمانی جدید مبارزه با سرطان از طریق ایمنی درمانی را ماکروفاژ نامیده‌اند و معتقدند این روش تأثیر چشمگیری در روند بهبود وضعیت جسمانی بیماران دارد. برای اطمینان از کارایی روش جدید تاکنون آزمایش‌های متعددی روی آن انجام شده و نتایج مثبتی به دست آمده است. دانشمندان امیدوارند به‌زودی ایمنی درمانی با روش ماکروفاژ به طور گسترده در سراسر دنیا استفاده شود.


انتهای پیام/4144/پ


انتهای پیام/

برچسب ها: بیماری سرطان
ارسال نظر
هلدینگ شایسته