دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
13 آبان 1399 - 17:44
محسن رضایی در گفتگو با آنا مطرح کرد؛

لزوم به‌کارگیری بُعد انسانی ثروت ملی در برنامه هفتم توسعه/ نظام جمع‌سپاری ارتباط نخبگان را با بالاترین مقامات کشور برقرار می‌کند

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: نظام جمع‌سپاری امکان تعامل مناسب بین نخبگان در سراسر کشور با بالاترین مقامات دولتی را برقرار می‌سازد.
کد خبر : 527765
محسن 1.jpeg

محسن رضایی در گفتگو با خبرنگار حوزه علم، فناوری و دانش‌بنیان گروه فناوری خبرگزاری آنا، با اشاره اهمیت فرایندهای آموزشی و نخبه‌پروری در کشور اظهار کرد: اقدامات مناسبی برای نقش‌آفرینی نخبگان در اجرایی شدن سیاست‌های کلی کشور صورت گرفته و این تلاش‌ها همچنان ادامه دارد.


وی افزود: نظام جمع‌سپاری که دبیرخانه مجمع تشخیص مصلحت نظام طراحی کرده و اکنون در حال اجرایی شدن است برای اولین بار در کشور راه‌اندازی شده و مزیت آن این است که همه نخبگان کشور از طریق این پل ارتباطی به بالا‌ترین مقامات کشور و اعضای مجمع تشخیص دسترسی پیدا می‌کنند.


دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت بیان کرد: نخبگان می‌توانند از طریق نظام جمع‌سپاری دیدگاه‌ها و نظرات خودشان را در مورد زندگی عموم مردم از لحاظ اقتصادی، اجتماعی و علمی پیشنهاد کنند. از همین رو مجمع تشخیص مصلحت نظام از همه نخبگان خواست که نظرات خود را بیان کنند.


رضایی عنوان کرد: یکی از مهم‌ترین محورهای برنامه هفتم توسعه کشور تحول در اقتصاد و فرهنگ است. قاعدتاً یکی از مهم‌ترین محورهای تحول وضعیت آموزشی و پژوهشی کشور و ارتباط آن با صنعت، اقتصاد و زندگی مردم و در مقیاس بزرگ‌تر با دولت است.


وی خاطرنشان کرد: در ایران ثروت بسیار عظیمی وجود دارد که باید در برنامه هفتم، بسیجی از به‌کارگیری و بهره‌برداری از این ثروت ملی چه در بُعد انسانی چه در بُعد منابع طبیعی صورت بگیرد.


دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به ارتباط نخبگان با این مجمع ادامه داد: از نخبگان خواسته‌ایم تا نظرات خود را در مورد تغییراتی بزرگ چه در زمان دولت کنونی و چه در دولت آینده با مجمع به اشتراک بگذارند تا از این پیشنهادات در برنامه‌ریزی‌های کلان کشور استفاده شود. در حقیقت نظام جمع‌سپاری این فرصت را به نخبگان می‌دهد تغییراتی را که برای سال‌های آینده لازم است به مجمع تشخیص مصلحت نظام پیشنهاد کنند. دبیرخانه مجمع این نظرات و پیشنهادات را پس از جمع‌بندی به رهبر معظم انقلاب ارائه می‌دهد.


انتهای پیام/۴۱۴۴/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته