دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
12 آبان 1399 - 10:52

کرونا برای چه کسانی خطرناک تر است؟

بیماری کرونا برای دسته‌های مشخصی از مردم خطرناک‌تر از بقیه است و قسمت‌های بیشتری از بدن آن‌ها را درگیر می‌سازد.
کد خبر : 527593
کرونا 1.jpg

به گزارش خبرنگار حوزه علم، فناوری و دانش‌بنیان گروه فناوری خبرگزاری آنا، پس از گذشت چند ماه از شیوع ویروس کووید-19 در جهان روند همه‌گیری این بیماری نشان داده هیچ کس از ابتلا به کرونا در امان نیست و همه مردم باید برای حفظ سلامتی خود پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند.


در شرایطی که همه‌گیری بیماری کرونا در کشورهای مختلف جهان هم‌چنان با شدت ادامه دارد و مشخص نیست چه زمان دارو و واکسن این بیماری معرفی می‌شود بالا بردن آگاهی از شیوه‌های مقابله با ویروس کووید-19 می‌تواند بسیار مؤثر باشد. در میان افراد هر جامعه برخی بیش از دیگران در خطر ابتلا به بیماری قرار دارند. پزشکان معتقدند مبتلایان به روماتیسم، ام‌اس، لوپوس و نقرس به‌شدت در خطر ابتلا به کرونا قرار دارند.


ایمنی بدن این بیماران در روزهای کرونایی باید به خوبی تقویت شود زیرا درگیر شدن بدن با ویروس کووید-19 درد‌های اسکلتی و عضلانی بیشتری را تجربه خواهند کرد.  توصیه می‌شود این بیماران در صورت ابتلا به کرونا به خوبی استراحت کرده و مصرف آب و مایعات را افزایش دهند. اگر افراد مبتلا به بیماری‌های گفته شده حالت تهوع و استفراغ نداشته باشد می‌توانند با مصرف آبمیوه‌های مختلف، مایعات لازم را به بدن خود برساند. همچنین این بیماران باید در صورت ابتلا به کرونا علاوه بر دارو‌های این بیماری دارو‌های مخصوص بیماری خود را هم به موقع مصرف کنند.


انتهای پیام/4144/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته