دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
محققان کالج دانشگاهی لندن مطرح کردند؛

از دست دادن حس بویایی و چشایی شاخصی قابل اطمینان برای کرونا

محققان کالج دانشگاهی لندن می‌گویند از دست دادن حس بویایی و چشایی یکی از شاخص‌های بسیار قابل اطمینان برای کرونا است.
کد خبر : 520905
file-20200324-115461-2ilbf4.jpg

به گزارش خبرنگار حوزه علم، فناوری و دانش‌بنیان گروه فناوری خبرگزاری آنا از تک اورگ، افراد مبتلا به کرونا طیف وسیعی از علائم را تجربه می‌کنند، از تب گرفته تا دردهای مختلف. یکی از علائم عجیب این بیماری از دست دادن حس بویایی و چشایی است. دانشمندان در کالج دانشگاهی لندن دریافتند که از هر پنج نفری که دچار از دست دادن ناگهانی حس بویایی یا چشایی شده‌اند، آزمایش کرونای چهار نفر مثبت بوده است.


دانشمندان با 590 نفر که از دست دادن ناگهانی حس بویایی یا چشایی خود را گزارش کرده بودند تماس گرفتند. سپس 567 از این افراد به مراکز درمانی مراجعه کردند و آزمایش کرونا انجام دادند.


این تحقیق نشان داد 77درصد از این 567، آنتی‌بادی SARS-CoV-2 داشتند. این بدان معناست که آنها قبلاً به کرونا مبتلا شده‌اند یا در حال حاضر نیز به آن مبتلا هستند. دانشمندان می‌گویند که این امر تأیید می‌کند که از دست دادن حس بویایی و چشایی از شاخص‌های قابل‌اعتماد کرونا است. در حقیقت، این ممکن است یک علامت شایع‌تر نسبت به دیگر علائم باشد، چراکه 39.8درصد از شرکت‌کنندگان در این مطالعه سرفه و تب نداشتند.


در انگلستان به افرادی که به‌طور ناگهانی دچار از دست دادن حس بویایی یا چشایی می‌شوند توصیه می‌شود که خود را قرنطینه کرده و به دنبال آزمایش کرونا باشند، اما در بسیاری از کشورها این علائم نادیده گرفته می‌شوند. دانشمندان می‌گویند متخصصان درمان و سیاست‌گذاران باید توجه بیشتری به این علامت خاص داشته باشند.


انتهای پیام/4112/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته