دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
05 مهر 1399 - 15:48

سیستم عامل iOS بیشتر از شباهت به اندروید به سازگاری با گوگل احتیاج دارد

تغییرات جدید در آخرین نسخه سیستم عامل iOS نقش تعیین کننده در جذب کاربران بیشتر به سمت محصولات اپل دارد.
کد خبر : 518291
گوگل 1.jpg

به گزارش خبرنگار حوزه علم، فناوری و دانش‌بنیان گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، مهندسان شرکت اپل در طراحی نسخه جدید سیستم عامل iOS توجه زیادی به سرویس‌های گوگل کرده‌اند و به عقیده تعداد زیادی از کاربران این سیستم عامل با همکاری بیشتر با گوگل می‌تواند نقش تعیین کننده در جذب مخاطبان بیشتر به سمت شرکت اپل داشته باشد.


تعدادی از ویژگی‌های جدید سیستم عامل iOS شباهت زیادی به سرویس‌های موجود در سیستم عامل اندروید دارد که از جمله آن‌ها می‌تواند به کتابخانه نرم‌افزارها(App library) و تغییر در نوع پنجره دستیار صوتی این سیستم عامل یا همان سیری(Siri) اشاره کرد. اما دسترسی به همه امکانات جدید در نسخه اولیه سیستم عامل iOS 14 فراهم نبود و کاربران برای استفاده از آن‌ها با مشکل مواجه بودند تا اینکه اپل نسخه بروزرسانی شده این سیستم را ارائه کرد.



مهم‌ترین تغییر در سیستم عامل iOS 14 که آن را نسبت به سایر نسخه‌های این سیستم عامل جذاب‌تر و کاربردی‌تر ساخته است امکان استفاده از سرویس پست الکترونیکی گوگل به عنوان  برنامه پیش فرض است. تا قبل از عرضه این نسخه از سیستم عامل iOS کاربران این سیستم عامل برای استفاده از جیمیل با مشکلات زیادی موجه بودند و حتی در مواردی نمی‌توانستند به حساب کاربری خود وارد شوند.


کارشناسان فناوری معتقدند سیستم عامل اندروید در مقایسه با iOS توانسته است در سراسر دنیا مخاطبان بیشتری را به سمت خود جذب کند و قطعا باید رابط کاربری جذاب و آسان را علت اصلی این برتری دانست. اکنون طراحان سیستم عامل iOS به این نتیجه رسیده‌اند که باید روش گوگل را در پیش گرفته و بیش از گذشته به ارتباط ساده‌تر محصولات خود با کاربران توجه کنند.


انتهای پیام/4144/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته