دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
05 مهر 1399 - 13:00
توسط یک شرکت دانش‌بنیان صورت گرفت؛

ساخت روبات هیدرولیکی که انسداد چاه‌های عمیق را رفع می‌کند

یک شرکت دانش‌بنیان ایرانی موفق به طراحی و ساخت روبات هیدرولیکی شده که انسداد چاه‌های عمیق را رفع می‌کند و در کشاورزی کاربرد بسیاری دارد.
کد خبر : 516215
3552738.jpg

به گزارش خبرنگار حوزه‌ علم، فناوری و دانش‌بنیان گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، یکی از شرکت‌های دانش‌بنیان مستقر در پارک فناوری پردیس روباتی برای رفع انسداد و ترمیم چاه‌های عمیق آب‌های شرب ساخته است. نمونه اولیه این محصول چندی پیش رونمایی شد و به زودی به بازار عرضه می‌شود.


ابولفضل حسنی، مدیرعامل شرکت این دانش بنیان در گفتگو با خبرنگار آنا در خصوص این محصول گفت: روبات یا جک هیدرولیکی رفع انسداد و ترمیم چاه‌های عمیق آب‌های شرب و کشاورزی باتوجه به نیاز حوزه آب به چنین ابزاری ساخته شده است. نیاز به چنین روباتی در صنعت کشاورزی و حوزه آب بسیار خالی بود و پس شناسایی این نیاز، مراحل توسعه و ساخت آن شروع شد.


وی با اشاره به این که نمونه اولیه محصول در اجلاس سالیانه پارک فناوری پردیس رونمایی شده است، افزود: قیمت روبات ساخته‌شده توسط شرکت ما یک ششم نمونه خارجی است. محصول داخلی همچنین گارانتی و خدمات پس از فروش دارد و با حداقل هزینه و در مدت زمان کوتاهی انجام می‌شود. این روبات هیدرولیکی متناسب با نیاز و استانداردهای کشور طراحی و ساخته شده است.


این شرکت دانش‌بنیان در نتیجه شکل‌گیری یک گروه تحقیقاتی در دوران دانشجویی شکل گرفته است. شرکت فعالیت خود را به صورت رسمی در سال 1391 در پارک فناوری پردیس آغاز کرده و حوزه تخصصی آن روباتیک است.


انتهای پیام/4021/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته