دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
03 شهريور 1399 - 18:00

اپل فروشگاه شناور در سنگاپور راه‌اندازی می‌کند

شرکت اپل قصد دارد فروشگاه شناور را در منطقه‌ای تفریحی از کشور سنگاپور افتتاح کند.
کد خبر : 510315
اپل 1.jpg

به گزارش خبرنگار حوزه علم، فناوری و دانش‌بنیان گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، اپل صدها فروشگاه و مرکز تعمیراتی و خدمات پس از فروش در سراسر دنیا دارند ولی تاکنون هیچکدام از آن‌ها روی آب ساخته نشده‌اند. حالا این شرکت قصد دارد تا منطقه تفریحی  Marina Bay Sands(ماریا بای سندز) را به صورت شناور بسازد.


اپل قرار است این فروشگاه را روی سطح آب و به صورت گنبدی شکل بسازد. بر اساس تصاویری که اپل منتشر کرده قسمتی از نمای بیرونی این فروشگاه به شکل شیشه‌ای است و به کسانی که داخل فروشگاه هستند نمایی دیدنی از محیط اطراف را نشان می‌دهد.



با اینکه هنوز اطلاعات زیادی از طراحی داخلی و محل قرارگیری پنجره‌های بالایی فروشگاه شناور اپل منتشر نشده است تعدادی از کارشناسان معتقدند مهندسان قصد دارند پنجره‌ای را در بالاترین نقطه سقف طراحی کنند تا نور به راحتی در داخل فروشگاه نفوذ کرده و تا حد ممکن محیط را روشن کند. از طرفی سیاست‌های اپل به گونه‌ای است که انتظار می‌رود بخش زیادی از انرژی مورد نیاز این فروشگاه از طریق منابع انرژی پاک تامین شود.


اپل قصد دارد نام این فروشگاه را گنبد چشم‌نواز(eye-catching dome) بگذارد. فروشگاه گنبد چشم‌نواز سومین فروشگاه اپل در کشور سنگاپور است. گروهی از کاربران و علاقه‌مندان به محصولات اپل نسبت به افتتاح چنین فروشگاهی آن هم در شرایط که بیماری کرونا سراسر دنیا را فراگرفته است انتقاد کردند و معتقدند اپل هزینه بسیار زیادی برای این فروشگاه پرداخت می‌کند.


انتهای پیام/4144/


انتهای پیام/

برچسب ها: اپل
ارسال نظر
هلدینگ شایسته