دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
12 مرداد 1399 - 10:45

گوگل تغییراتی را در اپلیکیشن آب و هوای اندروید ایجاد می‌کند

شرکت گوگل قصد دارد به زودی تغییراتی را در برنامه آب و هوای اندروید ایجاد کرده و دارک اسکای را خاموش کند.
کد خبر : 505475
دارک 1.jpg

به گزارش خبرنگار حوزه علم، فناوری و دانش‌بنیان گروه دانشگاه خبرگزاری آنا،  گوگل اعلام کرد پس از توافق صورت گرفته با اپل به زودی سرویس Dark Sky(دارک اسکای) را از سیستم عامل اندروید و Wear OS حذف و خاموش می‌کند.


سیستم عامل iOS نیز دارای چنین سرویسی در برنامه آب و هوای خود است ولی مدیران اپل زودتر از گوگل به دنبال خاموش کردند این برنامه بودند. در ابتدا قرار بود Dark Sky در سیستم عامل iOS در 11 تیر ماه سال جاری غیرفعال شود ولی اپل کمی آن را به تاخیر انداخت و فعالیت دارک اسکای را برای بیش از یک ماه دیگر تمدید کرد.



کاربران نرم‌افزار آب و هوا چه در سیستم عامل اندروید و چه در iOS با پرداخت مبلغ مشخصی در ماه می‌توانستند از سرویس‌های ویژه این اپلیکیشن‌ها استفاده کنند. اما حالا تغییراتی در این برنامه‌ها ایجاد خواهد شد. در سرویس دارک اسکای هنگامی که کاربر از خدمات این سرویس در برنامه آب و هوا استفاده می‌کند تصویر پس زمینه تلفن همراه به طور خودکار تغییر کرده و وضعیت آب و هوا را نمایش می‌دهد.


گوگل به همه کاربران خود اعلام کرد اپلیکیشن‌هایی که از داده‌های Dark Sky برای ارائه خدمات استفاده می‌کنند باید تا پیش از پایان سال 2021 پایگاه دریافت داده خود را تغییر داده و منابع دیگری را انتخاب کنند.


اپل و گوگل قصد دارند در نسخه‌های جدید اپلیکیشن‌های آب و هوای خود توجه بیشتری به وضعیت جوی در مناطق کم جمعیت و روستایی کرده و دقیق‌ترین اطلاعات ممکن را به ساکنان آن مناطق ارائه دهند. در واقع این دو شرکت می‌خواهند قدرت اطلاعاتی خود در پیش‌بینی وضعیت آب و هوا را به رخ یکدیگر بکشانند.


انتهای پیام/4144/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته