دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
01 شهريور 1399 - 17:35

رکورد سرعت اینترنت شکسته شد

مهندسان توانستند با ثبت رکوردی شگفت‌انگیز به سرعت تازه‌ای برای انتقال اطلاعات در فضای اینترنت دست پیدا کنند.
کد خبر : 509702
سرعت 1.jpg

به گزارش خبرنگار حوزه علم، فناوری و دانش‌بنیان گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، مهندسان دانشگاه لندن موفق شدند رکوردی تازه را برای بیشترین سرعت اینترنت در جهان ثبت کنند. جدیدترین سرعت ثبت شده برای انتقال داده در اینترنت برابر با 178 ترابایت در هر ثانیه است. این حجم عظیم از اطلاعات از طریق فیبر نوری منتقل می‌شود.


فناوری در سراسر دنیا با سرعتی باورنکردنی در حال پیشرفت است. تا پیش از ثبت رکورد جدید برای سرعت اینترنت دانشمندان در خرداد ماه سال جاری توانسته بودند رکورد قبلی را شکسته و سرعتی تازه را برای انتقال اطلاعات در فضای وب ثبت کنند.



محققان برای دستیابی به چنین سرعتی از تقویت‌کننده‌های بسیار قوی استفاده کردند و الگوریتم‌های جدیدی را به وجود آوردند. یعنی در سیستم جدید انتقال اطلاعات با اجرای پروتکل‌های خاصی انجام می‌شود.


ترافیک اینترنت طی 10 ساله گذشته در سراسر دنیا به‌صورت تصاعدی افزایش یافته و همین موضوع سبب شده خدمات اینترنتی با سرعت و کیفیت پایین به دلیل نبود تقاضای از سوی کاربران ارزان‌تر شود. اینترنت به معنای واقعی سبک زندگی مردم را در عصر حاضر را تغییر داده است و هرچه سرعت این فناوری بیشتر شود کاربران می‌توانند از خدمات گسترده‌تر و متنوع‌تری استفاده کنند.


اگر نمی‌توانید معنای عددی را که مهندسان برای انتقال اطلاعات در اینترنت به آن دست یافته‌اند درک کنید باید بدانید با چنین سرعتی می‌تواند تصاویر طوفان برپا شده در سیاه‌چاله‌ای را تنها در مدت یک ساعت به زمین ارسال و یا کل محتوای تصویری موجود در سرویس پخش فیلم نت‌فلیکس را در عرض 1 ثانیه دانلود کرد.


انتهای پیام/4144/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته