گیشههای سرد و خلوت در کمرکش تابستان/ سالنهای سینما فقط زندهاند، خبری از رونق نیست!
بهگزارش خبرنگار حوزه سینمایی گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری آنا، گیشه سینمای ایران در کمرکش تابستان و روزهای گرم مردادماه همچنان کمرونق و سرد است.
بر اساس آمار اعلامشده از سوی سامانه مدیریت فروش و اکران سینما، فیلمهای درحال اکران همچنان فروش پایین دارند که با توجه به هزینههای تولید چند میلیارد تومانی فیلمها، عجیب و تأسفبرانگیز است. این درحالی است که از هفته گذشته و با تصمیم سازمان سینمایی مقر شد فیلمهای روی پرده از شنبه تا چهارشنبه با بلیتهای نیمبها اکران شوند.
فیلم سینمایی «شنای پروانه» به کارگردانی «محمد کارت» که کمتر از یک ماه پس از آغاز اکران به درخواست تهیهکنندهاش از پرده پایین آمد، همچنان با ۲ میلیارد و ۳۴۵ میلیون تومان فروش در صدر این جدول بیرونق است. این رقم حاصل حضور بیش از ۱۴۰ هزار تماشاگر در سالنهای سینماست.
اما پس از فیلم «شنای پروانه» بهعنوان موفقترین فیلم جشنواره فجر سال گذشته که با فروشی کمتر از ۲/۵ میلیارد تومان به اکران خود پایان داد، فیلم کمدی «خوب، بد، جلف۲: ارتش سری» به کارگردانی پیمان قاسمخانی قرار دارد. این فیلم نیز تاکنون یک میلیارد و ۳۰۵ میلیون تومان فروش را تجربه کرده است. اثری که از دو هفته پیش اکران آنلاین خود را نیز آغاز کرد.
آمار فروش فیلمهای در حال اکران
اما میزان فروش سایر فیلمهای روی پرده نیز اوضاع اسفناکی دارد و بیش از هرچیز نشاندهنده شکست مطلق گیشه در روزهای پس از بازگشایی سینماها است. شکستی که باعث شده برخی پردیسهای سینمایی به اکران فیلمهای خارجی مثل «جوکر»، «۱۹۱۷» و «احضار۲» روی بیاورند که این موضوع نیز در جای خود قابلبررسی و تأمل است.
آمار فروش فیلمهای سینمایی در حال اکران به شرح زیر است:
1-خوب، بد جلف ۲:ارتش سری (پیمان قاسم خانی)/ یک میلیارد و 435 میلیون تومان
2- زنها فرشتهاند۲ (آرش معیریان) /410میلیون تومان
3- جهان با من برقص (سروش صحت)/ 50 میلیون تومان
4- عطر داغ (علی ابراهیمی)/ 30میلیون تومان
5- یادم تو را فراموش (علی عطشانی)/ 23میلیون تومان
6-یلدا (مسعود بخشی)/ 21میلیون تومان
7- خروج (ابراهیم حاتمیکیا)/ ۸ میلیون تومان
8- چهل و هفت (احمد اطراقچی و علیرضا عطاالله)/ ۷میلیون تومان
این میزان فروش نشان میدهد که تماشاگران سینما با توجه به اوجگیری دوباره کرونا همچنان رغبتی برای حضور در سالنهای سینما ندارند و سازمان سینمایی باید به فکر تمهیدات جایگزین برای شیوه اکران فیلمهای سینمایی باشد.
راهکارهایی مانند بلیت نیمبها نیز که از این هفته اعمال شد، تأثیر چندانی بر استقبال مردم نگذاشته است و باید به فکر شیوههای جدید اکران فیلم بود. شیوههایی که بتواند نگرانی مردم از حضور در اماکن مسقف و سربسته را برطرف کند تا مخاطبان حاضر شوند تا به سینما بروند. از سوی دیگر تقویت اکران آنلاین و گسترش زیرساختهای آن میتواند تا حد زیادی در این زمینه راهگشا باشد.
انتهای پیام/4104/
انتهای پیام/