دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
09 مرداد 1399 - 11:14

گردنبند هوشمند با ایجاد ارتعاش در پشت گوش استرس را کاهش می‌دهد

نوعی گجت هوشمند با ایجاد ارتعاش در پشت گوش کاربران میزان استرس آن‌ها را کاهش می‌دهد.
کد خبر : 504990
گجت 1.jpg

به گزارش خبرنگار حوزه علم، فناوری و دانش‌بنیان گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، گجت‌های پوشیدنی هر روز به امکانات بیشتری مجهز شده و خدمات متنوع‌تر را به کاربران ارائه می‌دهند. به تازگی مهندسان موفق شدند نوعی گردنبند را طراحی کنند که با ایجاد ارتعاش در پشت گوش میزان استرس و اضطراب را در کاربران کاهش می‌دهد.


سازندگان این گردنبند که نام آن را Cove گذاشته‌اند مدعی هستند با پوشیدن این گجت هوشمند به مدت 20 دقیقه در روز می‌توان سطح استرس و فشارهای روانی را تا حد چشمگیری کاهش داد و در هنگام شب نیز خواب آسوده‌تری را تجربه کرد.



گردنبند Cove با ایجاد نوعی ارتعاش در پشت گوش ارتباط رگ‌های خونی و شبکه‌های عصبی با مغز را بیشتر کرده و در نتیجه آرامش بیشتری را برای کاربر فراهم می‌کند. ارتعاش این گجت هوشمند حسی شبیه به لمس انسانی را به وجود آورده و کاربر پس از پوشیدن این گردنبند احساس می‌کند کسی گردن و پشت گوش او را لمس کرده و به آرامی ماساژ می‌دهد. این گجت با سیستم عامل‌های اندروید و iOS هماهنگ بوده و کاربران می‌توانند از طریق گوشی خود آن را کنترل کنند.


با توجه به اینکه امروز بسیاری از مشاغل مستلزم تحرک پایین و نشستن و کارکردن با رایانه برای مدت زمانی طولانی است، فعالیت فیزیکی بدن کاهش یافته و اکسیژن کمتری به سلول‌های مغز منتقل می‌شود. در چنین حالتی گردنبند Cove  به کمک کاربران آمده و با ایجاد ارتعاش شبکه عصبی بدن را تحریک کرده و شرایط لازم برای انتقال بیشتر و بهتر اکسیژن به مغز را فراهم می‌کند.


این گجت هوشمند در حال حاضر در مرحله آزمایش قرار دارد و با وجود اینکه تعدادی از موسسه‌های معتبر بین‌المللی عملکرد آن را تایید کرده‌اند ولی سازندگان Cove می‌خواهد پیش از عرضه رسمی محصول خود تمامی ویژگی‌های آن را ارزیابی کرده و گجتی بدون نقص را به دست مشتریان برسانند. قیمت این گجت پوشیدنی هنوز اعلام نشده است.


انتهای پیام/4144/


 


انتهای پیام/

برچسب ها: گجت هوشمند
ارسال نظر
هلدینگ شایسته