دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
25 تير 1399 - 11:00
توسط شرکت مدرنا؛

تولید واکسن کرونا وارد مرحله نهایی می‌شود

شرکت مدرنا اعلام کرد با توجه به نتایج مثبت اخیر،‌ به‌زودی وارد فاز نهایی تولید واکسن کرونا می‌شود.
کد خبر : 501839
2020_07_02_99193_1593627708._large.jpg

به گزارش خبرنگار حوزه علم، فناوری و دانش‌بنیان گروه دانشگاه خبرگزاری آنا از ساینس الرت، شرکت بیوتکنولوژی مدرنا اعلام کرد پس از کسب نتایج اولیه امیدبخش، در تاریخ 27 ژوئیه وارد مرحله نهایی آزمایش‌های انسانی برای تولید واکسن COVID-19 خواهد شد.


در فاز سوم قرار است 30هزار شرکت‌کننده در ایالات‌متحده جذب شده و روی نیمی از آنها واکسنی با دوز 100میکروگرم و روی نیمی دیگر دارونما آزمایش شود. این موضوع برای این طراحی شده تا نشان دهد واكسن بی‌خطر بوده و می‌تواند از ابتلا به ویروس SARS-CoV-2 جلوگیری كند. علاوه بر این باید اثبات شود که از پیشرفت عفونت به سمت بروز علائم جلوگیری می‌کند.


درصورتی‌که موارد شدید COVID-19 را کنترل و متوقف کند، واکسن هنوز هم می‌تواند موفق تلقی شود. طبق گزارش‌ها، این مطالعه باید تا 27 اکتبر ادامه یابد.




بیشتر بخوانید: واکسن پیشگیری از کووید-۱۹ در راه است/ به‌دنبال درمان کرونا با سلول‌های بنیادی«مزانشیمی» هستیم




مجله پزشکی New England در روز سه‌شنبه، نتایج حاصل از مرحله اول آزمایش واکسن مدرنا را منتشر کرد، که نشان داد 45 شرکت‌کننده اول، همه پادتن‌های ضدویروس را تولید کردند.


شرکت مدرنا در رقابتی که بین شرکت‌های جهانی برای یافتن واکسن کرونا وجود دارد، پیشرو است. در ایران نیز چند شرکت دانش‌بنیان در حال تلاش برای ساخت واکسن کرونا هستند. به‌گفته وزیر بهداشت ایران، آزمایش‌های مدل‌های حیوانی با موفقیت گذرانده شده و در آینده نزدیک وارد فاز انسانی می‌شود.


شرکت چینی SinoVac نیز در فاز دوم آزمایش قرار دارد. همچنین محققان روسی آزمایش‌های بالینی را در مورد واکسن به پایان رسانده‌اند، ولی داده‌های خود را به اشتراک نگذاشته‌اند.


دانشمندان هشدار می‌دهند اولین واکسن‌هایی که به بازار عرضه می‌شوند ممکن است مؤثرترین یا ایمن‌ترین نمونه‌ها نباشند.


گفتنی است ویروس کرونا تاکنون بیش از 13میلیون نفر را در سراسر جهان مبتلا کرده و همچنین بیش از 581هزار نفر را به کام مرگ کشانده است.


انتهای پیام/4112/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته