دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
سالکی در گفتگو با آنا:

ترور شهید سلیمانی را نه فراموش می‌کنیم و نه می‌بخشیم/ ترور سردار سلیمانی مغایر با منشور سازمان ملل است

مسئول یادمان شهدای مدافع حرم دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی تهران گفت: ترور شهید سلیمانی اقدامی جنایتکارانه و مغایر با منشور سازمان ملل متحد است.
کد خبر : 501654
1398112709222364219694104.jpg

حسین سالکی در گفتگو با خبرنگار حوزه فرهنگی و هنری گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، با اشاره به اظهارات شرم‌آور اخیر برخی مقامات آمریکایی درباره شهید حاج قاسم سلیمانی اظهار کرد: اقدام جنایتکارانه ایالات متحده آمریکا را در ترور شهید سلیمانی نه فراموش می‌کنیم و نه می‌بخشیم؛ شهادت حاج قاسم، زنده بودن انقلاب اسلامی را تبیین کرد و دشمنان بدانند که راه و مکتب این شهید بزرگوار ادامه خواهد داشت.


وی با بیان اینکه ترور سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی اقدامی جنایتکارانه و مغایر با منشور سازمان ملل متحد است، افزود: این اقدام بزدلانه تنها نشان از ضعف آنان بود و می‌توان گفت که باطن دشمنان انقلاب اسلامی به معنای واقعی کلمه‌، خوی وحشی‌گری است.


مسئول یادمان شهدای مدافع حرم دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی تهران گفت: آمریکایی‌ها نه تنها این اقدام غیرقانونی و جنایت بزرگ خود را با آوردن دلایلی بی‌اساس توجیه می‌کنند بلکه سعی دارند که بر ترس و ضعف خود با ارائه مستندات بی‌اساس و بی‌پایه پیرامون بند ۵۱ منشور‌ سازمان ملل سرپوش بگذارند.
سالکی ادامه داد: لازم است به آن‌ها یادآوری کنیم که طبق بند ۴ و ۷ ماده ۲ منشور سازمان ملل متحد، صلح و امنیت بین‌المللی را تهدید کرده‌اند و با توجه به موافقت‌نامه ۲۰۰۹ میان دولت‌های عراق و آمریکا (بند ۵ ماده ۴) و نیز به موجب بند ۱ ماده ۲۷ که دولت ایالات متحده آمریکا به صراحت از استفاده کردن از قلمروی دولت عراق برای حمله به کشورهای ثالث منع شده است، حمله نیروهای آمریکایی در چارچوب هیچ‌کدام از موارد استثنا(ماده ۵۱ و ماده ۴۳ و رضایت بر تهدید و کاربرد زور در قلمرو دولت) قرار نمی‌گیرد.


وی خطرنشان کرد: اظهارات اخیر آمریکایی‌ها به روشنی در تضاد با دو اصل منشور سازمان ملل شامل منع توسل به زور و اصل احترام به حاکمیت دولت‌ها قرار می‌گیرد.


جوانان انقلابی پاسدار آرمان‌های شهدا هستند


دبیر کانون مهر دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی تهران با اشاره به رشادت‌های کادر درمان در ایام کرونا بیان کرد: تلاش گسترده پزشکان و کادر درمانی بیمارستان‌ها برای مبارزه با کووید-۱۹ قابل تقدیر است؛ در شرایط فعلی، جنگ تنها شلیک گلوله نیست بلکه انجام وظیفه انسانی است و هرکس به هر مقداری که می‌تواند باید زحمت بکشد. همانطور که مدافعان حرم با سلاح به جنگ با دشمن پرداختند، کادر درمان نیز با علم خود می‌توانند در عرصه جهاد با کرونا بدرخشد.


سالکی بیان کرد: یادمان نرود زنده نگه داشتن یاد شهدا کمتر از شهادت نیست و طبق فرمایش رهبر معظم انقلاب که پیام شهیدان حقیقتاً پیام بشارت است، نباید آرمان شهیدان را فراموش کنیم؛ یکی از مسائلی که در وصیت‌نامه شهدا به‌طور مکرر توصیه شده، حجاب است و باید ارزش این میراث گرانبها را دانست و به آن عمل کرد.


وی افزود: به منظور عمل به وصیت‌نامه‌ و زنده نگه داشتن یاد شهدا، کانون مستندسازی شهید آوینی دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی تهران در برنامه‌های فصل چهارم رادیوی رفاقت، ویژه‌برنامه رادیویی پلاک را در کنار برنامه‌های ارزنده‌ دیگر خود پیش‌رو دارد و برنامه‌های مختلف دیگری نیز توسط این کانون در ایام محرم برگزار خواهد شد.


مسئول یادمان شهدای مدافع حرم دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی تهران خاطرنشان کرد: باید از اصول انقلاب اسلامی مراقبت کنیم و با تکیه بر جوانان انقلابی که همواره پاسدار آرمان‌های شهدا هستند، جمهوری اسلامی را به قله‌های پیشرفت علمی برسانیم؛ البته به گروه‌های مفسد فی‌الارضی چون مجاهدین خلق می‌گوییم که تصور نکنند با اقدامات بزدلانه و فرار به لانه‌های تاریک خود می‌توانند ارزش‌های شهدا و مسائل انقلابی را کاهش دهند. به فضل الهی، جوانان و دانشگاهیان سرزمین ایران در گام دوم انقلاب، تمدن نوین اسلامی را رقم می‌زنند و برای طلوع خورشید ولایت عظمی(ارواحنا فداه) آمادگی لازم کسب می‌کنند.


انتهای پیام/۴۱۱۸/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته