دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
17 تير 1399 - 16:19
زارعی:

بحران‌های عصر دیجیتال با رفتار تخصصی حل می‌شوند

رئیس پارک علم و فناوری دانشگاه تهران گفت:بحران‌های عصر دیجیتال به شکل دیجیتال بروز می‌کنند و حل آنها از طریق رفتارهای تخصصی امکان‌پذیر است.
کد خبر : 500291
502468_364.jpg

به گزارش خبرنگار حوزه‌ علم، فناوری و دانش‌بنیان گروه دانشگاه خبرگزاری آنا،‌ عباس زارعی، رئیس پارک علم و فناوری دانشگاه تهران در نشست خبری «تشریح اقدامات، برنامه‌ها و دستاوردهای فناورانه وزارت علوم و مجموعه‌های آموزش عالی در شرایط شیوع ویروس کرونا» که بعد از ظهر امروز به صورت مجازی برگزار شد، بیان کرد: بحران‌های عصر دیجیتال شکل دیجیتال دارند و برای حل آنها نیاز به رفتار تخصصی است. این رفتار تخصصی همان ریسک‌پذیری و انطباق با شرایط موجود استکه در شرکت‌های دانش‌بنیان و هسته‌های فناور دیده می‌شود. 


وی افزود: پارک علم و فناوری دانشگاه تهران تاکنون از بیش از 3 هزار هسته فناور حمایت کرده که در حال حاضر 200 مورد از آنها در این پارک مستقر هستند و 3 هزار نیروی کار نیز در این شرکت‌ها فعالیت می‌کنند.   بعد از شیوع کرونا هسته‌های فناور و شرکت‌های دانش‌بنیان پارک علم و فناوری دانشگاه تهران در سه بخش پیشگیری، تشخیص و درمان و پساکرونا فعالیت خود را آغاز کردند. کیت‌ تشخیص کرونا، بستر دیجیتال ارتباطی، سوئیچ سامانه 4030، ساخت ونتیلاتور و سامانه‌های مالی از جمله محصولات و خدماتی است که توسط شرکت‌ها و هسته‌های فناور پارک علم و فناوری دانشگاه تهران ارائه شده است.


انتهای پیام/4021/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته