دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
01 تير 1399 - 14:15
زارعی:

شبکه ارتباطی میان دانشجویان و شرکت‌ها ایجاد می‌شود/ طرح «جیکو» چیست؟

رئیس پارک علم و فناوری دانشگاه تهران گفت: طرح «جیکو» با هدف ایجاد فرصت‌های شغلی برای دانشجویان و تبدیل دانشگاه تهران به دانشگاه کارآفرین انجام می‌شود.
کد خبر : 496955
636920687546772281_lg.jpg

به گزارش خبرنگار حوزه‌ علم،فناوری و دانش‌بنیان گروه دانشگاه خبرگزاری آنا عباس زارعی رئیس پارک علم و فناوری دانشگاه تهران در مراسم انعقاد تفاهمنامه مابین پارک علم و فناوری دانشگاه تهران و بنیاد ملی توسعه فناوری که پیش از ظهر امروز در ساختمان مرکزی دانشگاه تهران برگزار شد، بیان کرد: پارک علم و فناوری و مرکز رشد دانشگاه تهران از سال 1380 شروع به کار کرده و مسیر تبدیل ایده‌های دارای بازار به کسب‌وکار را طی می‌کند. هدف اصلی این پارک ایجاد فضایی است که ایده‌هایی دانش‌بنیانی را برای خلق ثروت کشور به کسب و کار تبدیل کند.


وی افزود: رشد و توسعه هماهنگ و پایدار تمامی دانشکده‌ها و پردیس‌های دانشگاه‌ تهران و در مرکز آن پارک علم و فناوری این دانشگاه باعث شده زنجیره ایده تا تجاری‌سازی به خوبی در کنار هم قرار بگیرد. مهم‌ترین موضوع در این میان نیروی انسانی ماهر است که شرکت‌های دانش‌بنیان و استارت‌آپ‌ها به دلیل مشکلات مالی نمی‌توانند هزینه‌های آن را متحمل شوند. 


رئیس پارک علم و فناوری دانشگاه تهران گفت: طرح کارداد از چند سال قبل در پارک علم و فناوری دانشگاه تهران اجرا می‌شود.  در این طرح با هدف کسب مهارت و تجربه کاری به دانشجویان شغلی داده می‌شود. برنامه داریم این طرح را در حوزه شرکت‌های دانش‌بنیان نیز پیاده‌سازی کنیم. درواقع در تمام زنجیره تبدیل ایده به کسب‌وکار نیاز به نیروی انسانی ماهر است که می‌توان از این طریق این نیاز را رفع کرد.


طرح «جیکو» چیست؟


زارعی در خصوص طرح «جیکو» گفت: این طرح با هدف ایجاد فرصت‌های شغلی برای دانشجویان و در راستای تبدیل دانشگاه تهران به دانشگاه کارآفرین صورت می‌گیرد. در این برنامه شرکت‌ها و نیروهای انسانی جویای کار شناسایی شده و به یکدیگر متصل می‌شوند. ایجاد شبکه ارتباطی میان دانشجویان و شرکت‌ها، دسترسی آسان به نیروی کار دانشی برای شرکت‌ها، ترویج فرهنگ کارآفرینی در دانشگاه‌ها، آشنایی دانشجویان با فضای کار واقعی و زمینه‌سازی اشتغال برای دانشجویان از جمله اهداف دیگر این طرح هستند.


وی افزود: ابتدا دانشجویان و شرکت‌ها در سامانه «جیکو» ثبت‌نام می‌کنند، در میان دانشجویان جستجو می‌شود تا تخصص مورد نیاز شرکت‌ها پیدا شوند، مصاحبه کاری انجام می‌شود، شرکت دانشجوی جذب شده را به پارک علم و فناوری دانشگاه تهران معرفی می‌کند، قرارداد گرنت جیکو بین پارک و شرکت منعقد می‌شود و همکاری دانشجو و شرکت آغاز می‌شود. پارک دانشجویان جذب شده را بیمه می‌کند تا باری از دوش شرکت‌ها برداشته شود و مشکلی برای دانشجو پیش نیاید. حقوق 6 ماه اول دانشجو نیز توسط پارک پرداخت می‌شود.


انتهای پیام/4021/


انتهای پیام/

برچسب ها: دانشگاه تهران
ارسال نظر
هلدینگ شایسته