دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
03 تير 1399 - 15:33
در کره جنوبی صورت می‌گیرد؛

راه‌اندازی سیستم گواهی‌نامه‌ رانندگی دیجیتال

دولت کره جنوبی برای شهروندان خود گواهی‌نامه رانندگی دیجیتال صادر می‌کند.
کد خبر : 496928
2.jpg

به گزارش خبرنگار حوزه علم، فناوری و دانش‌بنیان گروه دانشگاه خبرگزاری آنا از زد دی نت، شرکت‌های مخابراتی کره جنوبی به‌طور مشترک یک سامانه گواهی‌نامه رانندگی دیجیتال را راه‌اندازی کرده‌اند که به شکل کد QR و بارکد ارائه می‌شود. (رمزینهٔ پاسخ سریع (QR code) یک بارکد دوبُعدی است که می‌توان آن را با دستگاه‌های مختلفی ازجمله تلفن هوشمند بازخوانی کرد. داده موجود در آن نیز می‌تواند متن، نشانی وب، شماره تلفن، اطلاعات کارت ویزیت یا غیره باشد).


برنامه‌های این سرویس که با همکاری شرکت‌های SK Telecom ، KT و LG Uplus و همچنین آژانس پلیس ملی کره (KNPA) انجام شده است، اولین بار در اکتبر سال گذشته اعلام شد.


اکنون مشترکین PASS (یک اپلیکیشن احراز هویت است که برای پرداخت وجه از طریق تلفن همراه توسط شرکت‌های SK Telecom ، KT و LG Uplus ارائه شده است) می‌توانند برای این سرویس ثبت‌نام کنند تا گواهینامه رانندگی‌شان روی اپلیکیشن اضافه شود. سپس برنامه یک گواهی‌نامه رانندگی دیجیتال ایجاد می‌کند که عکس کاربر را به همراه کد QR و بارکد نشان می‌دهد.


به گفته سازندگان، این اپلیکیشن برای جلوگیری از جعل و سوءاستفاده به دو فناوری مجهز شده است.


همچنین این سه شرکت تأکید کردند که سرورهای احراز هویت خود را به سیستم آژانس پلیس ملی و سازمان راهنمایی و رانندگی متصل کرده و به‌منظور محافظت از داده‌های کاربران، فناوری بلاک‌چین را روی آن اعمال کرده‌اند.


سرویس گواهینامه رانندگی دیجیتال در ابتدا فقط برای استفاده در فروشگاه‌های زنجیره‌ای، امتحانات گواهینامه رانندگی، تمدید مجوز‌ها و غیره قابل‌استفاده است. البته پلیس کره نیز از این طرح حمایت کرده و قرار است در ایست بازرسی‌ها از آن استفاده کند.


باتوجه به اینکه ویروس COVID-19 هنوز هم شایع است، کره جنوبی بسیاری از مراکز را موظف کرده تا ضمن نصب دستگاه‌های بارکدخوان، افراد را قبل از ورود کنترل کنند.


انتهای پیام/4112/


انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب