دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
30 خرداد 1399 - 12:44

هوش مصنوعی تکنیک‌های نقاشان مطرح جهان را بازطراحی می‌کند/ امکان طراحی شاهکارهای نقاشی فراهم می‌شود

محققان در تلاش هستند تا با استفاده از فناوری هوش مصنوعی روش نقاشی هنرمندان بزرگ را تکرار کرده و شاهکارهای هنری را به وجود بیاورند.
کد خبر : 496502
هوش 1.jpg

به گزارش خبرنگار حوزه علم، فناوری و دانش‌بنیان گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، قطعا روش و تکنیک نقاشی هنرمندان بزرگ جهان همچون پیکاسو، ونگوگ و بسیاری دیگر از نقاشان مطرح دیگر تکرار نمی‌شود اما حالا دانشمندان در تلاش هستند تا با بهره‌گیری از توانایی‌های فناوری هوش مصنوعی شاهکارهای نقاشی را باز طراحی کنند.


محققان برای خلق دوباره نقاشی‌های شناخته شده در جهان هوش مصنوعی را به گونه‌ای آموزش دادند که روش نقاشی هنرمندی مانند پیکاسو را مورد تجزیه و تحلیل قرار داده و اثری بسیار شبیه به نقاشی اصلی را تولید کند. نقاشی‌های به جا مانده از هنرمندی همچون ونگوگ از پیچیدگی‌ها و جزئیات بسیار زیادی برخوردار است و فناوری هوش مصنوعی برای بازطراحی آن باید همه عناصر دخیل در نقاشی را بررسی کند.



پروژه بازآفرینی شاهکارهای نقاشی دنیا هنوز در مرحله تحقیق است. آزمایش‌های اولیه نتایج جالبی از توانایی‌های هوش مصنوعی در بازطراحی نقاشی‌های قدیمی را نشان داده است. بر اساس این آزمایش‌ها هوش مصنوعی می‌تواند تا 90 درصد جزئیات نقاشی را درک کرده و آن را دقیقا همانند اثر اصلی طراحی کند. این فناوری مهندسان را امیدوار کرده است که در آینده نزدیک روش طراحی نقاشان بزرگ تاریخ دوباره احیاء شده و افراد زیادی بتوانند از این تکنیک‌ها استفاده کنند.


مهندسان فعال در پروژه هوش مصنوعی و بازطراحی نقاشی‌های مشهور حتی این امکان را برای گروهی از هنرمندان فراهم ساخته‌اند که توانایی‌های خود را به چالش کشیده و آفرینش نقاشی مانند پیکاسو یا ونگوگ را امتحان کنند. دسترسی به این پروژه فعلا بسیار محدود است ولی در آینده افراد زیادی می‌توانند از همه ظرفیت‌های آن استفاده کنند.


انتهای پیام/4144/


 


انتهای پیام/

برچسب ها: هوش مصنوعی نقاشی
ارسال نظر
هلدینگ شایسته