دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
20 خرداد 1399 - 14:44

آمریکا در آرزوی پهپاد جنگی مجهز به هوش مصنوعی

نیروی هوایی ایالات متحده درحال کار روی پهپادی مجهز به هوش مصنوعی است تا از آن برای نبردهای هوایی استفاده کند.
کد خبر : 494692
TkGLxK.jpg

به گزارش خبرنگار حوزه علم، فناوری و دانش‌بنیان گروه دانشگاه خبرگزاری آنا از ان‌گجت، نیروی هوایی ایالات‌متحده مدت‌هاست در حال تحقیق در مورد چگونگی استفاده از هوش مصنوعی (AI) در عملیات‌های خود است؛ به‌عنوان‌مثال در سال 2016 شاهد بودیم که یک سیستم شبیه‌ساز هوش مصنوعی بر بعضی از کارشناسان برتر نیروی هوایی غلبه کرد. اکنون، محققان در حال کار روی یک هواپیمای بدون سرنشین (پهپاد) هستند که برای نبرد هوایی طراحی شده و قرار است در ژوئیه 2021 رونمایی شود.



همان‌طور که توسط مجله Air Force گزارش شده، آزمایشگاه تحقیقات نیروی هوایی (AFRL) از سال 2018 میلادی در حال توسعه یک جنگنده مستقل است. این مرکز همچنین قصد دارد فناوری یادگیری ماشینی را در هواپیماهایی مانند F-16 به کار گیرد.


البته با‌توجه به اینکه ساخت و توسعه این پهپاد یک پروژه نظامی بوده است، بنابراین اطلاعات زیادی از آن وجود ندارد. بااین‌حال، ژنرال جک شاناهان، رئیس مرکز تحقیقات مشترک هوش‌مصنوعی پنتاگون، گفت که آزمایشگاه تحقیقات نیروی هوایی درحال تحقیق و بررسی برای استفاده از هوش مصنوعی در برنامه نظامی است، و افزود که این گروه اطمینان دارد که هوش مصنوعی بر انسان غلبه خواهد کرد.


شاناهان همچنین اظهار داشت که نیروی هوایی بادقت موارد احتیاط‌آمیزی که توسط دیگر حوزه‌های نوآوری ارائه می‌شود را موردتوجه و بررسی قرار می‌دهد. وی افزود: امروز هیچ وسیله نقلیه کاملاً خودران و سطح بالایی در جاده‌ها وجود ندارد و همچنین همه پیشرفت‌های تکنولوژی کامل و بی‌عیب نیستند.


به‌هرحال چه این پروژه به اهداف خود برسد یا نه، به لیست طولانی سایر نوآوری‌های هوش مصنوعی که توسط نیروی هوایی مورد کاوش قرار می‌گیرد، خواهد پیوست. یکی از برجسته‌ترین آنها پروژه هواپیمای بدون سرنشین (پهپاد) Skyborg است، که هدف آن ایجاد یک سیستم پشتیبانی هوایی مبتنی بر هوش مصنوعی برای خلبانان است. در زمینه‌های دیگر نیز، ارتش ایالات‌متحده درحال آماده شدن برای افزودن سیستم یادگیری ماشین به تمامی تجهیزات جنگی خود است.


انتهای پیام/4112/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته