دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
25 خرداد 1399 - 14:08
تدبر در آیه 28 سوره شوری؛

نزول باران از آسمان؛ نمودار حکمت خداوند در تدبیر زندگی انسان

پژوهشکده قرآن و عترت دانشگاه آزاد اسلامی در قالب طرح‌ «پیغام دوست» هر روز یک آیه از قرآن کریم را به‌همراه ترجمه و توضیحی مختصر ارائه می‌کند.
کد خبر : 495554
637260156719258885_lg.jpg

به گزارش خبرنگار حوزه اندیشه و کرسی‌های آزاداندیشی گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، پژوهشکده قرآن و عترت دانشگاه آزاد اسلامی در قالب طرح‌ «پیغام دوست» هر روز یک آیه از قرآن کریم را به‌همراه ترجمه و توضیحی مختصر ارائه می‌کند.




بیشتر بخوانید:


آخرت هر انسانی آئینه‌ای از نحوه زندگی او در دنیاست/ پاداش بی‌حساب برای نیکوکاران




پیغام دوست
در روز یکشنبه 25 خرداد ۹۹ مصادف با 22 شوال ۱۴۴۱ «پیغام دوست» به‌شرح زیر است:


و اوست کسی که باران را پس از آنکه (مردم) نومید شدند فرود می‌آورد و رحمت خویش را می‌گسترد و هموست سرپرست ستوده (شوری، 28)


وَهُوَ الَّذِي يُنَزِّلُ الْغَيْثَ مِنْ بَعْدِ مَا قَنَطُوا وَيَنْشُرُ رَحْمَتَهُ ۚ وَهُوَ الْوَلِيُّ الْحَمِيدُ (شوری، 28)


دریافت پیغام:


نزول باران از آسمان یکی از نمودارهای حکمت خداوند در تدبیر زندگی انسان است. آب باران یکی از نیازهای انسانی است که جایگزین ندارد. از این رو خداوند برای اینکه انسان‌ها به ربوبیت خداوند پی ببرند، آب باران را بر حسب نیاز آن‌ها از آسمان فرو می‌فرستد.


البته گاهی می‌شود که در نزول باران تأخیر می‌کند و پس از آنکه ناامیدی بر دل‌های مردم جلوه‌گر شد خداوند رحمت باران را نازل می‌کند تا انسان‌ها از خواب غفلت بیدار شوند و از غرور دست بکشند و به ولایت خداوند اذعان کنند.



انتهای پیام/4118/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته