دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
11 خرداد 1399 - 18:00

اسکوتر هوشمند با قابلیت بازگشت به مبدأ ساخته شد

یک شرکت فناور اسکوتر هوشمندی ساخته که بعد از هر بار استفاده، به طور خودکار به ایستگاه مبدأ برمی‌گردد.
کد خبر : 493076
two-bikes-796x417 (1).png

به گزارش خبرنگار حوزه علم، فناوری و دانش‌بنیان گروه دانشگاه خبرگزاری آنا از نکست وب، شرکت فناور Go X که در زمینه ساخت اسکوتر، دوچرخه و موتور برقی فعال است با همکاری شرکت Tortoise یک اسکوتر برقی ساخته که قادر است پس از هر بار استفاده، به‌طور خودکار به ایستگاه مبدأ برگردد.


اکنون 100دستگاه از این اسکوترها در شهر پیچتری‌کرنرز ایالت جورجیا تحت آزمایش قرار دارند.


شهروندان قادر خواهند بود از طریق یک اپلیکیشن اسکوتر را فرا بخوانند و هنگامی‌که مسافت موردنظر را طی کردند، وسیله نقلیه به‌طور خودکار به نزدیک‌ترین ایستگاه برمی‌گردد.


در طول آزمایش اولیه که به مدت شش ماه اجرا می‌شود، اسکوترها از Geofence استفاده می‌کنند تا از ماندن در پارک فناوری 500 هکتاری تعیین شده، اطمینان حاصل شود. در این پارک فناوری 7هزار و 500نفر مشغول به کار هستند و بیش از هزار نفر در آن زندگی می‌کنند. (Geofence یک محیط مجازی برای یک منطقه جغرافیایی در دنیای واقعی است.)


این 100 اسکوتر از راه دور و توسط انسان‌ها کنترل می‌شوند، اما مدل آزمایشی می‌تواند راه را برای استقلال کامل این محصولات هموار کند.


بتسی پلاتنبرگ، مدیر اجرایی پارک فناوری Curiosity Lab گفت: آنچه که ما در اینجا آموخته‌ایم این است که ایده‌های بسیاری برای ایجاد دستگاه‌های متحرک کوچک خودران (مانند اسکوترها، دوچرخه‌ها و موتورهای برقی) وجود دارد، اما آنچه در‌حال‌حاضر آنها احتیاج دارند، تجربه و داده‌هایی برای هوش مصنوعی است. یكی از راه‌هایی كه آنها می‌خواهند در کوتاه‌مدت به این نتیجه برسند، استفاده از «کنترل از راه دور» به‌عنوان یک‌قدم موقت است.


انتهای پیام/4112/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته