دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

کرونا رولز رویس را هم زمین‌گیر کرد/ تعدیل نیروی 9 هزار نفری

شرکت انگلیسی سازنده موتورهای هواپیما، به دلیل مشکلات مالی ناشی از دوران ویروس کرونا، 9هزار نفر از نیروهای کار خود را تعدیل می‌کند.
کد خبر : 491099
ed7c345d-e7f0-44a7-b890-454c2c3366b5.jpg

به گزارش خبرنگار حوزه علم، فناوری و دانش‌بنیان گروه دانشگاه خبرگزاری آنا از سی‌ان‌ان، شرکت رولز رویس انگلیس که در ساخت موتور هواپیما فعال است، به دلیل کاهش شدید مسافرت هوایی ناشی از بیماری همه‌گیر ویروس کرونا، حداقل 9هزار نفر از کارکنانش را تعدیل می‌کند.


این شرکت در بیانیه‌ای اعلام کرد: ما در حال سازمان‌دهی مجدد عمده تجارت خود هستیم تا با سطح جدیدی از تقاضاها که از مشتریان دریافت می‌کنیم، سازگار شویم. درنتیجه، انتظار داریم از 52هزار نیروی کار این شرکت در سراسر جهان، حداقل 9هزار نفر تعدیل شوند.


به گفته رولز رویس، چندین سال طول خواهد کشید تا بازار تجاری صنعت هواپیمایی به سطحی که چند ماه پیش بود، برسد.


مدیرعامل این شرکت گفت: دولت‌ها در سرتاسر جهان تلاش خود را برای کمک به مشاغل در کوتاه‌مدت انجام می‌دهند، اما باید به شرایط بازار برای میان‌مدت پاسخ دهیم، تا دنیای حمل‌ونقل هوایی دوباره به شرایط مطلوب برسد.


گفتنی است شیوع ویروس کرونا موجب تعطیلی مشاغل و اعمال قرنطینه عمومی توسط کشورها شد. درنتیجه این امر فعالیت خطوط هوایی در سراسر جهان را به‌شدت کاهش داد و باعث رکود صنایع هواپیمایی شد.


انتهای پیام/4112/


انتهای پیام/

برچسب ها: کرونا
ارسال نظر
هلدینگ شایسته