دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
31 ارديبهشت 1399 - 14:00
آخرین نسل کارت‌های حافظه تولید شد؛

نسل جدید کارت حافظه SD‌ ابزاری برای عکاسی حرفه‌ای

شرکت اس‌دی به تازگی نسل جدیدی از کارت‌های حافظه اس‌دی با توانایی‌های بسیار برتر از گذشته را تولید کرده است.
کد خبر : 490991
اس 1.jpg

به گزارش خبرنگار حوزه علم، فناوری و دانش‌بنیان گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، میلیون‌ها کاربر تلفن همراه و دوربین‌های عکاسی و فیلمبرداری در جهان شرکت SD Express را به عنوان یکی از بهترین تولید کنندگان کارت‌های حافظه می‌شناسند. این شرکت به تازگی نسل هشتم کارت‌های حافظه خود را معرفی کرده است.


کارت حافظه جدید SD سرعتی چهار برابر بیشتر از نسل گذشته خود دارد و اطلاعات را با سرعتی به اندازه 3 هزار و 940 مگابایت بر ثانیه انتقال می‌دهد. فیلمبرداران و عکاسان حرفه‌ای از این کارت‌های حافظه به منظور ذخیره‌سازی فیلم و عکس‌های ثبت شده استفاده می‌کنند. هر دوربین عکاسی یا فیلمبرداری با وجود امکانات پیشرفته برای ثبت بهترین تصویر ممکن از سوژه مورد نظر اگر از فضای کافی برای ذخیره‌سازی اطلاعات برخوردار نباشد دچار مشکل شده و در واقع امکان عکاسی یا فیلمبرداری را از کاربر می‌گیرد.



از همین رو کارت‌های حافظه از اهمیت بسیار زیادی در فرایندهای عکاسی و فیلمبرداری برخوردار هستند. در حال حاضر شرکت‌های بزرگی در جهان دستگاه‌های خود را با کارت حافظه SD Express هماهنگ کرده‌اند. با توجه به اینکه کیفیت عکاسی و فیلمبرداری در دوربین‌‌های ساخته شرکت‌های مختلف به شدت افزایش یافته است و حالا برخی دوربین‌های موجود در بازار می‌توانند با کیفیت 8K فیلمبرداری کنند لذا فضای ذخیره سازی کافی برای این نوع از تصاویر بیش از گذشته اهمیت پیدا کرده است.


به غیر از سرعت، فضای ذخیره‌سازی نیز در این دسته از کارت‌های حافظه به شدت افزایش یافته است. کارت‌های حافظه جدید SD Express برای ذخیره‌سازی اطلاعات مختلف فضایی تا 128 ترابایت را در اختیار کاربران قرار می‌دهند. البته کاربرانی که قصد استفاده از این کارت‌های حافظه را دارند باید کمی صبور بوده و تا زمان عرضه این محصولات پرکاربرد به بازار منتظر باشند. شرکت اس‌دی اکسپرس هنوز قیمتی برای کارت‌های حافظه جدید خود اعلام نکرده است.


انتهای پیام/4144/


 


 


 


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته