عملکرد بهتر نیروی انسانی با هوش مصنوعی
به گزارش خبرنگار حوزه علم، فناوری و دانشبنیان گروه دانشگاه خبرگزاری آنا از ونچر بیت، طبق تحقیقات اریک هورویتز دانشمند ارشد مایکروسافت، اِس کامار مسئول تحقیقات مایکروسافت و برایان وایلدر دانشجوی دانشگاه هاروارد و کارآزموده دانشگاه مایکروسافت، انسانها و سیستمهای هوش مصنوعی وقتی در کنار هم قرار میگیرند عملکرد بهتری دارند.
این تحقیقات در مقالهای با عنوان «یادگیری برای تکمیل انسان» و سالها کار در تعامل و همکاری انسان و ماشین، منتشر شده است.
مقاله منتشرشده عملکرد تیمهای انسانی و هوش مصنوعی را که در دو تحلیل بینایی رایانهای بررسی میکند؛ طبقهبندی کهکشانی و تشخیص سرطان سینه.
با استفاده از رویکرد پیشنهادی، مدل هوش مصنوعی تعیین میکند که کدام کارها بهتر است توسط انسان و کدام کارها توسط هوش مصنوعی انجام شود.
استراتژی یادگیری برای ترکیب پیشبینیهای ماشینی و کمکهای انسانی بهینه شده است؛ به این صورت که هوش مصنوعی روی مشکلاتی که برای انسان دشوار است تمرکز کرده، و انسان نیز در مقابله با مشکلاتی که میتواند برای ماشینها دشوار باشد.
در این مقاله همچنین آمده است: بهینهسازی عملکرد یادگیری ماشین در انزوا، مشروط به وضعیت عادیای است که تخصص انسان میتواند باوجود محدودیتهای خاص خود به دیدگاههای مکمل نیز کمک کند.
ما روشهایی را برای آموزش مدل یادگیری ماشینی برای تکمیل نقاط قوت انسان ایجاد میکنیم که هزینه تحقیق یک متخصص را تشکیل میدهد. درحالیکه کار تیمی انسان و ماشین میتواند اشکال مختلفی به خود بگیرد، ما در اینجا بر روی تنظیماتی متمرکز میشویم که یک ماشین وظایف تصمیمگیری در مورد استفاده از انسان و سپس ترکیب استفاده از ماشین و انسان را بر عهده میگیرد.
کامار و هورویتز همچنین در سال 2012 مقالهای منتشر کردند، که نشان میداد چگونه هوش مصنوعی میتواند کار انسان و ماشین را ترکیب کند و عملکردها را در مقایسه با انسانها بررسی کند.
در سال 2007 نیز، هورویتز روی سیاستهایی کارکرد تا مشخص کند چه موقع باید یک منشی در مکالمه مشتری با سیستمهای پذیرش خودکار، مداخله کند.
در این مقاله همچنین آمده است: ما فرصتهایی را برای مطالعه جنبههای اضافی مکمل انسان و ماشین در شرایط مختلف، بررسی میکنیم.
انتهای پیام/4112/
انتهای پیام/