دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
23 ارديبهشت 1399 - 19:00

مایکروسافت بدافزارها را به تصویر تبدیل می‌کند

مایکروسافت با همکاری اینتل راه‌های مقابله با تهدیدات سایبری را توسعه داده و از تصاویر برای جلوگیری از نفوذ بدافزارها استفاده می‌کند.
کد خبر : 489322
مایکرو 1.jpg

به گزارش خبرنگار حوزه علم، فناوری و دانش‌بنیان گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، شرکت‌های مایکروسافت و اینتل برای مقابله قدرتمندانه‌تر با حمله‌های سایبری طبقه‌بندی جدیدی برای بدافزارها ارائه کردند. این دو شرکت می‌خواهند کاربران را درباره نوع حمله بدافزارها بیشتر از گذشته آگاه کنند.


در پروژه جدید مایکروسافت و اینتل هر بار که بدافزارها اقدام به ورود به سیستم رایانه‌ای کاربران مختلف را بکنند سامانه امنیتی به صورت فعال شده و با نمایش تصویری خاص به کاربر هشدار می‌دهد. مایکروسافت و اینتل برای طراحی و راه‌اندازه سامانه جدید امنیتی از فناوری هوش مصنوعی استفاده کرده‌اند.


سیستم عصبی سامانه امنیتی مشترک اینتل و مایکروسافت از طریق یادگیری ماشینی توانایی‌های خود در مقابل بدافزارها را افزایش می‌دهد. به این ترتیب رایانه قادر است پیش از استفاده بدافزارها از روش‌های جدید برای ورود به حریم خصوصی کاربران راه‌های نفوذ را مسدود کرده و هرگونه امکان دسترسی را از هکرها بگیرد.


هوش مصنوعی موجود در این برنامه از تمامی تجربه‌های اینتل و مایکروسافت در زمینه سال‌ها مبارزه با بدافزارها استفاده کرده و این امکان را به کاربران داده است تا با خیالی آسوده فعالیت‌های رایانه‌ای روزانه خود را انجام داده و از بایت نفوذ هکرها به حریم خصوصی آن‌ها نگرانی نداشته باشند.



کارشناسان فناوری معتقدند بیش از 80 درصد حمله‌های سایبری در سراسر دنیا به وسیله بدافزارها انجام می‌گیرد و آسیب‌های جدی را به سیستم‌های رایانه‌ای وارد می‌کند. اگر کاربر پیش از کامل شدن نفوذ هکرها به سیستم‌های رایانه‌ای از اقدامات خرابکارانه آگاه شود سریعا راه‌های نفوذ بیشتر را مسدود کرده و ایمنی سیستم خود را افزایش می‌دهند. تصاویر ابزارهای بسیار مناسبی برای اعلام هشدار به کاربران است.


اگرچه امروزه بسیاری از کاربران از اثر انگشت و روش‌های بیومتریک برای ورود به حساب‌های کاربری خود استفاده می‌کنند ولی نوع هنوز میلیون‌ها نفر روش‌های قدیمی مانند تعیین رمز عبوری ساده را به کار می‌برند. این افراد در بازه‌های زمانی کوتاه مدت گذر واژه خود را تغییر و از عملکرد صحیح دیوارهای امنیتی رایانه خود اطمینان حاصل کنند.


انتهای پیام/4144/


 


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته