دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
17 مرداد 1399 - 13:21

اطلاعات محرمانه شرکت اینتل در فضای مجازی افشا شد

حمله سایبری به سرورهای شرکت اینتل موجب شده قسمتی از اطلاعات این شرکت در اینترنت افشا شود.
کد خبر : 506659
اینتل 1.jpg

به گزارش خبرنگار حوزه‌ علم، فناوری و دانش‌بنیان گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، چند موسسه تامین کننده امینت شبکه در کشورهای مختلف اعلام کردند بیش از 20 گیگابایت اسناد داخلی شرکت اینتل در روزهای اخیر در فضای مجازی افشا شده است.


مهندسان اینتل در حال بررسی چگونگی افشا این اطلاعات در فضای مجازی هستند. تیل کوتمن مهندس نرم‌افزار اهل کشور سوئیس گفت: «اسناد افشا شده از شرکت اینتل دارای ردبندی محرمانه بوده و می‌تواند امنیت کاربران را به خطر بیندازد. وجود حفره‌های امنیتی در تعدادی از سامانه‌های این شرکت موجود شده هکرها به اسناد محرمانه دست پیدا کنند.»



گزارش‌های منتشر شده پس از حمله سایبری به اینتل نشان می‌دهد اسناد افشا شده محتوی جزئیات فنی پردازنده‌های آینده شرکت اینتل است. به نظر می‌رسد هکرها به دنبال برنامه‌های آینده این شرکت بودند تا از این طریق به فناوری‌های اینتل دست پیدا کنند. البته هنوز هیچ کدام از این صحبت‌ها از سوی مدیران اینتل تایید نشده و احتمال دارد اطلاعاتی خصوصی از کارمندان و مسئولان این شرکت نیز در دست هکرها باشد. در واقع مقام‌های ارشد اینتل تاحدی به سامانه‌های امنیتی این شرکت اطمینان دارند که هرگونه حمله سایبری را باور نمی‌کنند.


با توجه به اینکه شرکت اینتل مدعی تولید قوی‌ترین پردازنده‌های رایانه‌ای در جهان است و بارها با تولیدات خود توانسته‌اند شرکت‌های زیادی را پشت سر بگذارد هرگونه نفوذ غیرمجاز به منابع اطلاعاتی این شرکت رسوایی بزرگ محسوب شده و می‌تواند اعتبار اینتل را تا حد بسیار زیادی کاهش دهد.


انتهای پیام/4144/


انتهای پیام/

برچسب ها: اینتل فضای مجازی
ارسال نظر
هلدینگ شایسته