دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
15 ارديبهشت 1399 - 14:00

استرالیا اطلاعات هزاران مهاجر را منتشر کرد

دولت استرالیا در اقدامی عجیب اطلاعات شخصی هزاران مهاجر را در فضای مجازی منتشر و در معرض دید عموم قرار داد.
کد خبر : 487457
استرالیا 1.jpg

به گزارش خبرنگار حوزه علم، فناوری و دانش‌بنیان گروه دانشگاه خبرگزاری آنا از اینگجت، بی دقتی در فضای مجازی به عنوان قاعده‌ای کلی خطرناک است ولی اگر این بی دقتی روی گروه‌های آسیب‌پذیر تاثیر بگذارد می‌تواند فاجعه به بار آورد. حالا افشای اطلاعات هزاران مهاجری که قصد سفر به استرالیا را داشتند یا اکنون در استرالیا حضور دارند فاجعه‌ای بزرگ را برای آن‌ها ایجاد کرده است.


مدارک منتشر شده اطلاعاتی از قبیل سن، تاریخ دقیق تولد، محل سکونت، آدرس پست الکترونیکی، وضعیت تاهل و شرایط تحصیلی مهاجران را نشان می‌دهد. بدون شک کاربران غیرمجاز و هکرها می‌توانند از این اطلاعات سوء استفاده کرده و از افرادی که اطلاعات آن‌ها افشا شده است اخاذی کنند.


در واقع می‌توان گفت حتی اگر تا پیش از این اتفاق هیچ کس اطلاعاتی از افرادی که قصد مهاجرت به استرالیا را داشتند، در اختیار نداشت اکنون می‌تواند با خواندن پرونده آن‌ها تا حد زیادی با این افراد آشنا شود. این اقدام اداره امور مهاجران استرالیا با انتقادهای شدیدی در داخل و خارج از این کشور روبه‌رو شده است. اکنون مجلس استرالیا برای رسیدگی به حقوق مهاجران کمیسیون ویژه‌ای را تشکیل داده است.



یکی از اعضای این کمیسیون اعلام کرد: تا کنون اطلاعات بیش از 774 هزار مهاجر در فضای مجازی منتشر شده است. باید با تصمیم‌های مناسب از اقدامات مشابه در آینده جلوگیری کرد.


با توجه به اینکه دولت استرالیا به تازگی برنامه‌ای برای مبارزه با کرونا را آغاز کرده و هم اکنون از اپلیکیشن‌های مخصوصی برای ردیابی ویروس استفاده می‌کند چنین اتفاقی می‌تواند به شدت مردم را نسبت به سیاست‌مداران این کشور بی‌اعتماد کرده و از مشارکت در طرح‌های عمومی دلسرد کند.


اکنون باید منتظر ماند و دید دولت و نهادهای نظارت کننده استرالیایی چگونه اتفاق رخ داده را توجیه می‌کنند و چه برنامه‌ای برای تامین امنیت حریم خصوصی کاربران این کشور دارند. به طور حتم لازم است دولت‌ها در شرایطی که ویروس کووید-19 به شدت ابعاد مختلف زندگی مردم را تحت فشار قرار داده است شرایط مطلوب برای حفظ آرامش روانی آن‌ها را مهیا سازند.


انتهای پیام/4144/


 


 


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته