دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
14 مهر 1398 - 09:51
باگ‌های امنیتی در یک بازی پرطرفدار؛

اطلاعات کاربران بازی FIFA 20 افشا شد

اطلاعات افرادی که در 30 دقیقه اول بازی FIFA 20 شروع به ثبت‌نام در رویداد جهانی این بازی کرده بودند، فاش شد.
کد خبر : 429150
7cc2f408-ba7a-4bf4-a8d8-7854779a1372.jpg

به گزارش خبرنگار حوزه علم، فناوری و دانش‌بنیان گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، طبق روال هرساله شرکت آرتز بروزترین نسخه از شبیه‌ساز ورزش فوتبال را عرضه می‌کند که قبل از انتشار آن این شرکت آمریکایی مدعی شده بود که در محصول جدید از پرطرفدارترین بازی خود، برای ارائه بهترین تجربه به کاربران  تلاش خواهد کرد.


با توجه به اینکه در بخشی از این بازی بهبودهایی به چشم می‌خورد اما می‌توان به ایرادهایی هم اشاره کرد. اگر شما هم جزء طرفداران مجموعه فیفا و به‌خصوص بزرگ‌ترین بخش آن یعنی آلتیمیت هستید، اطلاع دارید که برای شرکت در مسابقات حضوری آن باید تا تاریخ مشخصی در سیستم جهانی بازی ثبت‌نام کنید. حال در جدیدترین اخبار این حوزه، پس‌ازاینکه از روز گذشته این سیستم بازشده، جزییاتی مبنی بر افشای اطلاعات شخصی حدود ۱۶۰۰ نفر از کسانی که در 30 دقیقه اول در آن ثبت‌نام کرده‌اند، به گوش می‌رسد.


اگر تا امروز بازی Fifa 20 را تجربه کرده باشید، احتمالاً مشکلات فنی بعضی حالت‌های بازی، شما را به‌شدت ناامید کرده است، به‌خصوص اگر به امید حالت کریر (Career Mode)، بازی را خریداری کرده باشید. حتماً اطلاع دارید که علی‌رغم قول‌های الکترونیک آرتز مبنی بر بهبود حالت کریر بازی، ایرادات آن تا جایی زیاد و ناامیدکننده بود که حتی چند روز پیش تیم سازنده اذعان کرد که در آینده مشکلات آن برطرف خواهد شد.


قضیه اما زمانی که در مورد افشای اطلاعات خصوصی کاربران باشد، بدتر و وخیم‌تر نیز خواهد بود؛ چراکه الکترونیک آرتز مسئول حفظ جزئیات کاربران خود است و این قضیه برای چنین شرکت و بازی بزرگی تقریباً غیرقابل‌توجیه است.


انتهای پیام/4108/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته