دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
29 فروردين 1399 - 08:00
به همت یک شرکت دانش‌بنیان؛

تونل استریل مجهز به اسکنر تب‌سنج ساخته شد

یک شرکت دانش‌بنیان موفق به ساخت نخستین تونل استریل مجهز به اسکنر تب‌سنج شده که دارای محفظه ضدعفونی‌کننده مخصوص دست است.
کد خبر : 483375
637224714455837128_lg.jpg

مهدی یزدانی سرپرست بخش پزشکی تولید تونل استریل یک شرکت دانش‌بنیان در گفتگو با خبرنگار حوزه علم، فناوری و دانش‌بنیان گروه دانشگاه خبرگزاری آنا در خصوص تونل استریل گفت: نمونه جدیدی از این دستگاه ساخته شده که علاوه‌بر محفظه مخصوص ضدعفونی کردن دست، مجهز به اسکن تب‌سنج است. بدین‌ترتیب وقتی فردی از میان این تونل استریل عبور می‌کند، به طور کامل ضدعفونی می‌شود و میزان دمای بدنش نیز اندازه‌گیری می‌شود.


کارشناس رادیوتراپی و سرپرست بخش پزشکی تولید این دستگاه افزود: در تونل‌های استریل مواد ضدعفونی‌کننده به شکل بسیار ریز اسپری می‌شود و حالت خیسی روی افراد باقی نمی‌گذارد. با این حال بعد از مدتی محیط حالت نم‌دار پیدا می‌کند و مقداری از مواد ضدعفونی‌کننده در کف تونل جمع می‌شود. گروه تحقیقاتی ما برای حل این مشکل در نمونه جدید تونل استریل، سیستم ساکشن زیر این دستگاه نصب کرده که تونل را از هر گونه مایعات اضافی پاک می‌کند.



معمولا از تونل‌های استریل برای ضدعفونی کردن عابران پیاده یا خودروها در اماکن پرتردد استفاده می‌شود تا روند شیوع ویروس کرونا کاهش پیدا کند. تونل استریلی که این شرکت دانش‌بنیان ساخته بر اساس نیاز هر مکان قابل تغییر است و به شکل ثابت و پرتابل ساخته می‌شود. عرض این تونل به صورت استاندارد 90 سانتی‌متر بوده اما متناسب با میزان تردد مکان نصب، قابل کاهش یا افزایش است. تونل استریل ابزار بسیار مفیدی برای استفاده در محل ورود و خروج بیمارستان‌ها و مراکز درمانی است. بدین ترتیب لباس‌ها و دست‌های افراد ضدعفونی می‌شود و انتقال و گسترش ویروس به میزان قابل توجهی کاهش می‌یابد.


انتهای پیام/4021/


انتهای پیام/

برچسب ها: کرونا
ارسال نظر
هلدینگ شایسته