کرونا سیاستهای اجرایی یوتیوب را تغییر داد
به گزارش خبرنگار حوزه علم، فناوری و دانشبنیان گروه دانشگاه خبرگزاری آنا از دی ورج، یوتیوب پس از شیوع ویروس کرونا در جهان بیشتر به تواناییهای هوشمند موتور جستجوی ویدئویی خود اتکا کرده و به میزان کمتری از داوریهای کاربران برای تعیین کیفیت و نوع نمایش یک ویدئو اتکا میکند.
کیفیت محتوای ویدئویی قبل و بعد از نمایش در این موتور جستجو ابتدا بهوسیله الگوریتمهای خاصی بررسی و پسازآن توسط داوران کنترل میشود ولی اکنون یوتیوب تصمیم گرفته است برای پایین آوردن احتمال ابتلای کارمندان و پیمانکاران خود به ویروس کرونا بیشتر بر روی تواناییهای هوشمند بزرگترین موتور جستجوی ویدئویی در جهان اتکا کند و کارهای روزانه کارمندان نظارت را تا بخش زیادی کاهش دهد.
یوتیوب مدعی است چنین سیاستی میتواند منجر به افزایش ویدئوهایی شود که بهصورت روزانه وارد این موتور جستجو شده و کاربران قادر به تماشای آنها هستند. درواقع زمانی که داوران این شرکت تکتک ویدئوها را برای مقایسه با معیارهای یوتیوب کیفیتسنجی میکنند فرایند انتشار ویدئوها در این موتور جستجو با سرعت کمتری صورت میگیرد. اما اگر سامانههای خودکار یوتیوب که به هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی مجهز هستند این ارزیابی را انجام دهند، میزان سختگیریها تا حد قابلتوجهی کاهش مییابد.
یکی از مدیران ارشد یوتیوب گفت: روند شیوع ویروس کرونا در کشورهای مختلف جهان بسیار سریع و خطرناک است. ما تاکنون هشدارهای لازم را به کارمندان خود در دفاتر نمایندگی مختلف دادهایم ولی همچنان باید سیاستهایی را در پیش گرفت که سلامت هیچکدام از کارکنان به خطر نیفتد.
یوتیوب تنها شرکتی نیست که تصمیم به استفاده بیشتر از ظرفیتهای هوشمند سامانههای خود بهجای نیروی انسانی گرفته است. گوگل نیز هفته گذشته اعلام کرد ازاینپس تا اطلاع ثانویه بخش زیادی از نظارتهای پیش از انتشار اپلیکیشنهای در Play Store بهوسیله هوش مصنوعی صورت میگیرد.
به نظر میرسد سرعت گسترش ویروس کرونا باعث شده تصمیمهای اجرایی در شرکتهای فناوری بزرگ جهان نیز با سرعتی بسیار بیشتر از گذشته اتخاذ شود. نباید فراموش کرد که استفاده از تواناییهای فناوری میتواند بخش زیادی از کارهای روزانه انسانها را کاهش داده و کمک کند تا افراد مختلف از خانه خارج نشوند.
انتهای پیام/4144/
انتهای پیام/