دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
04 فروردين 1399 - 08:00

صنعت بهداشت‌ و‌ درمان با هوش مصنوعی متحول شد

چشم‌انداز صنعت بهداشت‌ و‌ درمان با پیشرفت در فناوری‌های مختلف تکامل یافته است. در این مطلب به تحول این صنعت توسط هوش مصنوعی پرداخته‌ایم.
کد خبر : 472387
AI-in-Healthcare-345.jpg

به گزارش خبرنگار حوزه علم، فناوری و دانش‌بنیان گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، از انلِتیک‌اینسایت، صنعت بهداشت و درمان امروز به فضایی از دقت و پیشرفت تبدیل شده است. خاص بودن فناوری هوش مصنوعی نوآوری‌های جدیدی را در دنیای پزشکی به ارمغان آورده است. از شناسایی بیماری گرفته تا درمان و اقدامات احتیاطی پس از درمان و نگهداری و مراقبت؛ هوش مصنوعی در همه جوانب در خدمت سلامتی انسان با رویکردها و اکتشافات نوآورانه است.


این فناوری با قابلیت‌های فنی حیرت‌انگیز در روش‌های مرسوم و هم در بازارهای بهداشت و درمان، تاثیرگذار بوده است.


حتی پزشکان امروز، هوش مصنوعی را به عنوان یک فناوری صرف در گوشه و کنار نمی‌بینند. بلکه آنها آماده هستند تا از امکانات آن که دارای پتانسیل بسیاری برای تحول و تبدیل دیجیتالیِ کل حوزه پزشکی است، استفاده کنند. این فناوری بطور تصاعدی زندگی انسان را تغییر می‌دهد و در طیف گسترده‌ای به‌ویژه در حوزه تشخیص بیماری‌ها و پیش‌بینی بیماری‌های همه‌گیر مورد استفاده قرار می‌گیرد.


نقش هوش مصنوعی در بهداشت و درمان نزدیک‌کردن تصمیم‌گیری انسان درمورد سلامت و تندرستی است. این فناوری در جنبه‌های مختلفی از صنعت پزشکی از جمله تشریح فرآیند درمان، تصویربرداری پزشکی، تهیه دارو، داروهای شخصی و نظارت بر بیمار توسعه و گسترش یافته است. تاکنون چندین الگوریتم و نرم‌افزار با قابلیت هوش مصنوعی برای تجزیه و تحلیل داده‌های پزشکی پیچیده و نتیجه‌گیری‌های دقیق و بدون دخالت صریح انسان،مورد استفاده قرار گرفته است.


برای پیشبرد امکانات هوش مصنوعی در بهداشت و درمان،  مؤسسات مهم پزشکی، مراکز بهداشتی و درمانی و شرکت‌های مهم فناوری، الگوریتم‌ها و نرم‌افزارهای متنوعی را که بتوانند در این صنعت موثر باشند توسعه داده‌اند، تا پتانسیل‌های هوش مصنوعی را کشف کنند.


در گزارشی که اخیراً توسط هوش مصنوعی در بازار بهداشت و درمان منتشر شده، پیش‌بینی شده است که هوش مصنوعی جهانی در بازار بهداشت و درمان در سال 2018، 2.62 میلیارد دلار ارزش داشته است و پیش‌بینی می‌شود تا سال 2026 به 44.24 میلیارد دلار برسد.


امروزه هوش مصنوعی به عنوان مرز بعدی برای نوآوری بهداشت و درمان درنظر گرفته شده است. انکولوژی، عصب‌شناسی، قلب و عروق و برخی دیگر از زمینه‌های مهم بهداشت و درمان، کاربرد فزاینده هوش مصنوعی را تجربه می‌کنند.


هوش مصنوعی به طور قابل توجهی صنعت بهداشت و درمان را دگرگون می‌کند و انتظار می‌رود این کار را برای آینده بهتر بشریت ادامه دهد.


انتهای پیام/4112/


 


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته