دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
27 بهمن 1398 - 12:38
وزیر علوم در جمع خبرنگاران:

می‌توان به تولید ارزش افزوده در حوزه نفت با به کارگیری علم و دانش پرداخت

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری ضمن اعلام آمادگی برای همکاری با دیگر وزارتخانه‌ها، گفت: به جای صادرات نفت می‌توان به تولید ارزش افزوده از طریق به کارگیری علم و دانش پرداخت.
کد خبر : 472291

به گزارش خبرنگار حوزه علم، فناوری و دانش‌بنیان گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، منصور غلامی در حاشیه مراسم گردهمایی شرکت‌های دانش‌بنیان و استارت‌اپ‌ها در حوزه نفت و ارائه نیازهای فناورانه در جمع خبرنگاران گفت: سعی داریم همکاری با وزارت نفت در دراز مدت ادامه دهیم، هم‌چنین با سایر نهادهایی که علاقه‌مند به راه‌اندازی به این مدل فعالیت‌ها باشند نیز همکاری خواهیم کرد. جمعیت تحصیل کرده دانشگاهی، استادان و پژوهشگران زیادی داری که آمادگی کمک به زمینه های علمی مختلف را دارند.


وی در پاسخ به این پرسش که آیا حمایت از استارت‌آپ‌ها و شرکت های دانش بنیان می‌تواند صنعت نفت را زنده کند، بیان کرد: در دنیا کشورهایی که نفت خام ندارند و آن را از تولیدکنندگان نفت تهیه می‌کنند، از محل ارزش افزوده محصولات تولیدی از نفت خام درآمدهای زیادی را کسب می‌کنند. ایران صاحب این ماده ارزشمند است و با به کارگیری علم و فناوری می‌تواند بهره برداری بیشتری از این ارزش افزوده داشته باشد.


غلامی افزود: رویداد امروز نشان‌دهنده توان و ظرفیت کشور است، بنابراین می‌توان به جای صادرات به تولید ارزش افزوده از طریق به کارگیری علم و دانش پرداخت.


انتهای پیام/۴۰۲۱/4084/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته